Het was de reis meer dan waard: het paradijs! - Reisverslag uit Koh Lipe, Thailand van DeHartloopers - WaarBenJij.nu Het was de reis meer dan waard: het paradijs! - Reisverslag uit Koh Lipe, Thailand van DeHartloopers - WaarBenJij.nu

Het was de reis meer dan waard: het paradijs!

Blijf op de hoogte en volg

24 Juni 2015 | Thailand, Koh Lipe

Ko Lipe, het zuidelijkste eilandje van Thailand.

We vertrokken om 7.20 richting Pakbara om daar verder met de speedboot te gaan. Bij het busstation in Trang moesten we eruit om een andere mini van te nemen naar Satun en daar een taxi te nemen naar Pakbara. Hoezo?? Weer genaaid dacht ik. Ik zou me er niet meer druk over maken want ik kan er toch niks meer aan doen. De tweede bus genomen en die stopte bij een andere plaats Nga Lai? Daar werd mij verteld dat 'my friend' ons wel naar Pakbara reed 20 minuten wachten. Zucht....dat werd bijna 1 uur. Een vrouw bracht ons met een suv naar Pakbara maar moest nog op 1 iemand wachten. Ik werd al zenuwachtig want mij is verteld dat we ongeveer om 14.00 uur zouden aankomen in Ko Lipe. Het was inmiddels 13.30. De vrouw verteld dat de speedboot om 14.30 zou vertrekken, oh gelukkig. De persoon is inmiddels aangekomen, een vrouw uit Rusland die in Phuket woont. Ook weer een leuk gesprek mee gehad.

De dame die ons bracht vroeg of we een terug reis moesten hebben. Ik zei dat dat niet hoefde want ik wilde rechtstreeks naar Langkawi. In het laagseizoen geen rechtstreekse boot dus moesten we weer terug naar Pakbara en vanaf daar naar Langkawi. Ok dan maar gelijk de open tickets gekocht.

Toen was het wachten op de speedboot. Die bracht ons in een uurtje naar een platform vlakbij het strand. De speedboot voelde goed. Hij ging als een speer recht over het water, geen gewiebel en ik was niet misselijk. De laatste 20 minuten was ik wel misselijk. Eenmaal op het platform aangekomen nog een piepklein stukje met een motor bootje. Nog wel even bijbetalen. Je zag dat het water helder was en dat de reis niet voor niets was geweest. Aan boord was een ander Nederlands meisje die 4 maanden aan het reizen was, net afgestudeerd. Ze hielp me met de spullen sjouwen en zo liepen we samen een klein stukje. Ons resort was aan de andere kant en Ben was heel moe geworden. Die wilde in de buggy en ik moest mijn backpack dragen. Ben wilde absoluut niet over het strand wandelen (dat was de kortste route) dus moesten we over de weggetjes lopen. Dat was afzien!! Het was nog wel even een stuk wandelen. Heuvel op heuvel af. Ik weigerde om een tuktuk te nemen.

Ingechecked aan de receptie op het strand en naar de bungalow, lekker dichtbij het strand. Gelijk onder de douche en dat was zo lekker! De eerste avond was het plan om aan het strand te eten. We hebben het eten naar onze bungalow laten brengen, want de muggen hadden ook een avondmaal. Ook hier geldt anti muggen spul is geen overbodige luxe! Ik heb 2 nachten gereserveerd, maar dit wordt een verlenging!

  • 27 Juni 2015 - 21:18

    Paps:

    Ik zit weer al die reisverslagen van de afgelopen dagen te lezen en kan dan zo lekker wegdromen in het verhaal; spannend! zèg. Zie't als'tware voor me. Afwachtend op de dingen, die gaan komen, groet ik….. (o)pa .

  • 28 Juni 2015 - 00:24

    Sacha:

    Globetrotter! Bezige bij, travelbee ;-) het blijft ge ieten en wat een avonturen, ik vond je stoer, samen met je zoon! Blijf genieten! Hier inmiddels ook heeeeeeeeerlijk weer gelukkig! Xxxxxxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Koh Lipe

Actief sinds 05 Mei 2015
Verslag gelezen: 62
Totaal aantal bezoekers 11761

Voorgaande reizen:

06 December 2016 - 27 December 2016

Vietnam 2016

18 Mei 2015 - 14 Augustus 2015

Azië 2015

Landen bezocht: