Legoland - Reisverslag uit Johor Bahru, Maleisië van DeHartloopers - WaarBenJij.nu Legoland - Reisverslag uit Johor Bahru, Maleisië van DeHartloopers - WaarBenJij.nu

Legoland

Blijf op de hoogte en volg

15 Juli 2015 | Maleisië, Johor Bahru

Om 7.45 uur in de taxi van het ene hotel naar het andere hotel, een kleine 10 minuutjes rijden. Ik heb namelijk 2 kaartjes online gekocht om met een coach (luxe bus) naar Johor Bahru, afgekort JB, te gaan. Dat wist ik nog van de laatste keer dat ik van KL naar Singapore reed en gelukkig, de bus reed ook naar JB. Om 8.00 uur moest ik mijn boekingsnummer doorgeven en daarvoor in de plaats kreeg ik mijn tickets. Om 8.45 vertrokken we, een kwartier later dan gepland. Onderweg nog 1 keer stoppen en na 3 uur rijden waren we er. Van te voren had ik mijn looproute uitgestippeld dus ik wist waar ik heen moest. Ik baalde wel van de wegwerkzaamheden, daardoor moest ik best een stuk omlopen. Ik doe dit trouwens niet met een ouderwetse papieren plattegrond, maar met de City to go map app. Heel handig! Ik was benieuwd naar het hotel, was vrij nieuw dus moest toch goed zijn? Alles nog nieuw en fris. In de stad was het trouwens ietsjes frisser, ietsjes maar, aangezien het aan het water lag. Het hotel was inderdaad netjes en schoon. Ik had 2 nachten geboekt en vroeg direct of ze nog beschikbaarheid hadden om eventueel verlengen. Ik was van plan om het weekend naar Tioman islands te gaan, maar i.v.m. het suikerfeest kon ik haast geen hotels meer reserveren. Het hotel zat bijna vol dus ik heb ter plekke besloten om niet naar de eilanden te gaan en 5 nachten in JB te blijven.

Sinds Legoland Malaysia in 2012 is geopend, komen er steeds meer toeristen naar JB. Het enige wat je daar voorheen te zoeken was, was de immigratiedienst om naar Singapore te gaan of andersom.

Na een douche naar buiten en de buurt verkend. Winkelcentrum is vlakbij en dat is fijn en de 7/11 zit naast het hotel. Op de terugweg kwam ik een laundry service tegen wat maakt dat dit hotel op een uitstekende locatie zit.

Geen gedoe met ov, we pakken de taxi naar Legoland. Naast het attractiepark hebben ze ook een waterpark. We hebben erg genoten en gelachen! Helaas was Ben nog een beetje te klein voor de glijbanen en mochten we er niet in, ondanks dat ik mee ging. Ze waren heel streng met de regels. Na een hele dag in Legoland te zijn geweest nog even door de mall en wat gegeten. Bij de informatiebalie heb ik gevraagd of ze voor mij een taxi wilde bellen om ons op te halen. Bij het afzetten gaf de taxi chauffeur zijn kaartje als ik weer opgehaald wilde worden vandaar.

Volgende dag weinig gedaan, de was opgehaald en op de kamer relaxen. Het was een regendagje. De dagen erop gewoon een beetje de stad verkend met de benenwagen. Dan kom je leuke straatjes tegen en beland je zo op de avondmarkt.

Van te voren nog onderzoek gedaan hoe je naar Singapore kon gaan. De laatste keer ben ik met een coach van KL naar Singapore gegaan. Ik was in mijn eentje met 1 backpack. De bus stopt in JB zodat je je paspoort kon laten stempelen, baggage kon je in de bus laten. Je moest dan eerst met de trap omhoog en daarna weer omlaag waar je weer in de coach kon stappen. In Singapore stopt de bus weer en moet je met je paspoort en al je baggage uitstappen. Ik vond dat toen al een gedoe en dat wilde ik nu al helemaal niet. Je kan ook met een reguliere bus gaan, die dropt jou gewoon en moet je elke keer op de volgende bus wachten. Dan had je ook de gewone taxi’s. Die vertrekt pas als er 4 personen zijn. Ik wilde gewoon gaan wanneer ik dat wilde, dus dat viel ook af. Dan is de laatste optie om meer geld te betalen (bijna 50 euro) en dan heb je een prive auto. Dit is een vast bedrag dus 1 auto is 50 euro. Grote plus punt hiervan is dat je in de auto mag blijven zitten met de baggage. De paspoorten geef je aan de chauffeur en die regelt alles! De auto heb ik via de receptie van het hotel laten regelen inclusief de white card om Singapore in te komen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Maleisië, Johor Bahru

Actief sinds 05 Mei 2015
Verslag gelezen: 78
Totaal aantal bezoekers 11757

Voorgaande reizen:

06 December 2016 - 27 December 2016

Vietnam 2016

18 Mei 2015 - 14 Augustus 2015

Azië 2015

Landen bezocht: