Nog meer (Perhentian) eiland! - Reisverslag uit Pulau Perhentian, Maleisië van DeHartloopers - WaarBenJij.nu Nog meer (Perhentian) eiland! - Reisverslag uit Pulau Perhentian, Maleisië van DeHartloopers - WaarBenJij.nu

Nog meer (Perhentian) eiland!

Blijf op de hoogte en volg

06 Juli 2015 | Maleisië, Pulau Perhentian

Het is 4.00 uur en ik heb nog een uur voordat de mini van ons komt ophalen. De meeste spullen had ik al ingepakt en alles lag klaar. We waren de eerste die opgehaald werden dus dat was eerste keus in een plek uitzoeken en de beste plaats is achter de chauffeur. Heeft namelijk meer beenruimte en er zitten 3 stoelen naast elkaar. Dus als Ben wilt slapen hebben we tenminste de ruimte. Vooraan is ook weer beter tegen wagenziekte. Busje is volgeladen met 12 personen en baggage. De reis ging goed ongeveer 6 uurtjes over gedaan. Het busje bracht ons naar een reisbureautje in Kuala Besut waar we onze retour bootvouchers hebben omgewisseld voor de echte boottickets. Je kon daar ook direct een terugreis reserveren voor een andere bestemming. Ik had alleen informatie ingewonnen over Cameron Highlands, hoe lang, hoe laat, wanneer. Bij terugkomst zou ik reserveren. Er stond ons alleen nog een speedboot rit van 30 minuten te wachten. De bootjes gaan niet op tijd, ze gaan wanneer de bootjes vol zijn en dat gaat redelijk vlot. Oja, pinautomaten hebben ze niet op de eilandjes dus genoeg cash mee is wel handig.

Perhentian islands bestaan uit een groot eiland, Perhentian besar en een klein eiland, Perhentian kecil. Eenmaal op de boot wordt er gevraagd waar iedereen naar toe moet. Voor de eerste nacht had ik 1 nacht geboekt op het grote eiland. De wat mooiere resorts zijn maanden van te voren volgeboekt en ik moest kiezen uit de minst erge. De route was eerst langs 2 strandjes op het kleine eiland. Diegene die nog geen accomodatie hadden geboekt konden op deze manier besluiten op welke mooie locatie ze wilden blijven. Daarna was onze stop op het grote eiland. De boot stopte op een klein platform waarvan we nog met een kleiner bootje werden opgehaald naar het strand. Het was mooi, maar Thailand is mooier. Het was fijn dat een Duits stel ook naar hetzelfde resort ging als wij. De man hielp namelijk met de bagage. Aangekomen in de bungalow was ik blij dat ik maar 1 nacht had geboekt. Alle resorts staan trouwens op palen en waarom? Ik denk vanwege de beesten die er rond lopen. Grote hagedissen of leguanen hebben we gezien. Eerste dag op het strand gehangen en ook nog een beetje zee. Het was niet echt een fijn strand, veel schelpjes en steentjes. Ook in de zee lag het vol met stenen dus een beetje in het ondiepe gezeten. Op een gegeven moment werd k geprikt! Toen zag ik dat een kleine garnaal de boosdoener was. Een Duitse vrouw zei dat die garnalen samen met de vissen zwommen. Brrr. Je zag inderdaad kleine visjes zwemmen en ik maar denken dat ze er niet waren. Ik heb nog even met het Duitse vrouwelijke stel gesproken en gevraagd waar het fijnste strand was. Hun zoontje en Ben waren samen aan het spelen. Zij zaten 2 weken op het kleine eiland en 1 week op het grote. 3 weken! Ik zou me stierlijk vervelen. Ze hadden het over Long Beach op het kleine eiland. Een zandstrand en het water was helderder dan waar we nu zaten. Enige nadeel is dat het wat drukker was. Aangezien ik niet blij was met mijn slaapplek besloot ik om de volgende dag te vertrekken naar het kleine eiland op naar Long Beach! Hoe? Je pakt gewoon de watertaxi! Kost maar een paar ringgit. Je kan ook door de jungle lopen naar de andere kant van het eiland, maar het is veel sneller om je te laten vervoeren door een watertaxi.

De volgende ochtend pakte ik de watertaxi en daar stond ik dan met de spullen in het zand. De buggy kon ik alleen met alle spullen achterstevoren door het zand trekken. Ik liep een tent binnen om de kamer te zien. De man vertelde mij dat er alleen op bepaalde tijdstippen electriciteit was, ok apart. De kamer had alleen een ventilator en geen ramen. Aardig donker en het zag er niet echt fris uit. Toen zei een meisje mij gedag waarmee ik ook in de bus en boot zat en informeerde ik haar naar de kamer. Het was ok, de prijs was heel laag. Ze vertelde dat het resort ernaast wel aardig was. En inderdaad het zag er beter uit met airco, met muggen en aangepaste electriciteitstijden. Van 18.30 tot 12.30 was er stroom. Ik besloot de kamer te nemen voor 1 nacht. Kijken hoe deze bevalt. Gelijk het strand op en hangen. Het was lekker zand en het water was inderdaad meer helder. Ook was het iets drukker maar dat gaf niets. Ook hier waren visjes te zien, erg leuk. Er waren hier trouwens meer golven dan op het vorige strand. Ook dat was niet erg. Terug bij de receptie van het resort kwam ik een jongen tegen die ook bij ons in de bus zat. Hij is met zijn vriendin alle resorts afgegaan op het eiland en kwam tot de conclusie dat ze hier geen luxe hebben of er weinig voor willen doen, dat de prijzen hoog zijn voor de kwaliteit die je krijgt. Zelfs bij het resort van bijna 200 euro per nacht was de kamer en badkamer niet mooi afgewerkt. En dat dit resort waar we nu zaten toch wel het beste was. Het eten was er zelfs goed! Matahari resort is trouwens waar we zaten. Hun volgende bestemming was ook Cameron Highlands en heb hem de informatie gegeven die ik had gekregen. Zijn vriendin was haar PADI aan het halen en hij had zelf gesnorkeld en vertelde dat het waanzinnig was wat je daar allemaal onder water zag. Schildpadden, vissen en zelfs black tip sharks. Misschien ooit nog een keer.

De nacht was ok, Ben is helemaal lek geprikt. Ik reserveer nog een nacht en we hangen de hele dag weer aan het strand en in de zee. Wat was het water lekker, helder, zand onder je voeten, Ben aan het genieten, daar gaat het om.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Maleisië, Pulau Perhentian

Actief sinds 05 Mei 2015
Verslag gelezen: 73
Totaal aantal bezoekers 11765

Voorgaande reizen:

06 December 2016 - 27 December 2016

Vietnam 2016

18 Mei 2015 - 14 Augustus 2015

Azië 2015

Landen bezocht: