Richting KL - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van DeHartloopers - WaarBenJij.nu Richting KL - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van DeHartloopers - WaarBenJij.nu

Richting KL

Blijf op de hoogte en volg

11 Juli 2015 | Maleisië, Kuala Lumpur

Alright, met de bus naar KL! Aangezien ik de bustickets bij een Indiaase tent heb gekocht verwachtte ik ook een Indiaase chauffeur en vermoed ik dat de rit lekker pittig is. Yep...daar kwam hij aanrijden in de grote grote bus. Ik stop de baggage onderin de bus en stap in. Lekker ruime stoelen voor de komende 5 uur. Reispilletje in en gaan. Hij rijdt lekker door de bochten. “Ben, mama moet weer even de ogen dicht doen want ik ben weer ziek. Dat komt door de bochten, als we uit de bergen zijn dan doe ik mijn ogen weer open”. Wanneer ik af en toe mijn ogen open deed, zag ik de afgrond, niet eens de weg. Snel mijn ogen weer dicht. Je had wel prachtig uitzicht over de theeplantages, mooi groen en o zo hoog. De chauffeur rijdt strak de bochten door. Na 1,5 uur zijn we de bergen uit en zitten we een stuk lager. Nog even een stop om te lunchen. Ah, lekker je mag zelf kiezen wat je wilt opscheppen. Ik krijg een bord rijst en schep groenten en gebakken kip op. Ben en ik delen meestal een bord en schep altijd voor 1,5 persoon op. Ik keek achter me en zag dat Ben ook een bord met rijst in zijn handen had hahaha. Met een volle buik weer de bus in. De volgende stop was KL Sentral en om een uur of 15.30 uur arriveerden we bij het busstation in Puduraya, heet nu overigens Pudu Sentral, waar wij uit moesten. Van te voren had ik mijn looproute uitgestippeld naar het appartement. Moest te doen zijn. Ik vroeg aan de chauffeur waar ik het busstation uit moest en hij vroeg waar ik naar toe moest. Als hij had geweten waar ik naar toe moest, had hij me daar wel even afgezet omdat we er langsreden. Wist ik veel dat dat mocht, voor een volgende keer zal ik het onthouden, gewoon vragen. Ik had weer een pittige wandeling met Ben in de buggy en mijn backpack op mijn back in de hitte. Poeh, dat was wennen na een paar frisse dagen.

Het appartement gevonden en het duurde 15-20 minuten om naar binnen te kunnen. Bijna elk appartementencomplex heeft bewaking met een hek. Ik dacht alleen maar schiet toch op, ik wil douchen! De contactpersoon was even niet bereikbaar bleek achteraf. Op naar de 18e verdieping! Er was ook een zwembad en een gym maar daar hebben we geen gebruik van gemaakt. Die avond wilde ik naar het winkelcentrum KLCC Suria (bij de Twin Towers) om daar een hapje te gaan eten. Het was nog wel een eindje weg om te gaan lopen, maar zo kon ik zien wat er allemaal veranderd was in deze stad. Waar was ik aan begonnen...Ook deze stad is niet voetgangersvriendelijk. Volgens mij heb ik er 40 minuten over gedaan. Het was overal mega druk i.v.m. met Ramadan! Het was etenstijd. Shit, niet aan gedacht. Het werd een latertje. Ik nam een taxi terug naar het appartement, lopend was ik waarschijnlijk sneller. Dikke file. Deze chauffeur was een ‘echte’ taxi chauffeur: scheuren, inhalen, links, rechts, file in die straat dus rechtsomkeer want hij weet een snellere weg. Vast tarief afgesproken (i.v.m. de file) en niet op de meter dus ik betaalde netjes. Gelijk ook een beetje sightseeing by night. Aan Ben had ik de Twin Towers laten zien en daar wilde hij wel in.

De volgende dag een wasje gedaan in het appartement, wel fijn zo een wasmachine in huis. We hebben echt een lazy Sunday gehad, in pyjama tot een uur of 14.00 uur. Planning gemaakt tot en met Singapore. Kuala Lumpur-Johor Bahru-Tioman islands-Singapore. Aan de wandel richting China Town, hier was ik nog niet geweest. Wat gegeten en een mani-pedicure laten doen. Ben ook 2 kleuren nagellak op zijn vingers. Onderweg naar het appartement eten opgehaald en boodschapjes. Lekker wandelen dor Chinatown, leuke gebouwtjes kijken, geuren opsnuiven en door een trendy straat met allerlei restaurantjes en barretjes lopen. Wanneer je iets verder omhoog keek zag je de torenhoge hotels en appartementen. Zo kon je ongeveer zien welk richting je op moest lopen.

Na een luie dag stond Sunway Lagoon (bestaat uit een amusement park, water park, scream park, wildlife park en extreme park) op het programma voor de maandag. Bij elk pretpark zit natuurlijk een mall en is het compleet met een paar hotels. We hebben alleen het amusement park en wildlife park bezocht, vond ik wel weer genoeg. Daarna nog door de mall gelopen en ik kwam daar een wel heel apart ijswinkeltje tegen. ‘Hoorntjes’ van maïs in de vorm van een grote letter ‘J’ en die kon gevuld worden met vanille of chocolade ijs. Doe maar allebei. Nu nog op zoek om mijn buikje te vullen met eten. Een steak restaurant gevonden en op maandag eten kinderen gratis! Het was verrukkelijk! We gingen weer met de taxi terug. Op internet opgezocht hoe duur kaartjes waren om de Twin Towers in te kunnen. Je kon gelijk de beschikbaarheid bekijken en eventueel online bestellen. Ik kon me niet herinneren dat een kaartje zo duur was. Volgens mij was het goedkoper maar goed we gaan gewoon. Gelijk een hotel geboekt voor 1 nacht in Traders hotel, een hotel in Johor Bahru voor 2 nachten en ik kon maar geen hotel vinden in Tioman islands.

De volgende ochtend uitchecken en met de taxi naar Traders, lekker luxe voor een nachtje. Ik had al zo vaak via Booking.com geboekt dat ik secret deals krijg die wel kunnen oplopen tot 50%. Het was wel boven mijn budget, maar ach, ik had altijd in dit hotel willen slapen. Het ligt vlakbij de Twin Towers aan het park. Hier ingecheckt, kamer op de 24e verdieping. Het hotel had een shuttle wagentje die naar het winkelcentrum reed, ach ja waarom ook niet. Kaartjes gekocht voor een tour om 13.00 uur om de torens in te gaan dus nog even de tijd om in het winkelcentrum een broodje te eten. Een winkeltje gevonden waar ze lekkere en verse sandwiches verkochten.
Met een groepje ga je 170 meter omhoog naar de brug tussen de twee torens. Een paar foto’s gemaakt en we gingen door naar de 83e verdieping om vervolgens een andere lift te nemen die ons naar de 86e verdieping bracht. Daar was het bezoekerscentrum. Allemaal maquettes van de stad en de torens, wat verrekijkers, informatieborden en een filmpje. Het verschil met 7 jaar geleden is dat je toen alleen over de brug mocht en was er geen fotograaf die een foto van je maakte op een groene achtergrond. Je kon achteraf een veel te dure foto van jezelf kopen met de torens en vuurwerk als achtergrond. Ik heb het gehouden bij een foto magneet.

Na de torens zijn we gelopen naar het aquarium. Ook even een rondje gedaan en terug naar het hotel, allemaal op loopafstand.

Op de 33e verdieping van het hotel was het zwembad en de Sky bar. Het zwembad was tot 19.00 uur open en hebben we nog 45 minuten gezwommen. Je had mooi uitzicht op de torens, dus nog een paar selfies gemaakt. De dj draaide lekkere muziek dus na 19.00 uur kon ik me wel voorstellen dat dat daar lekker gezellig kon zijn. We hebben in het hotel gegeten en het was aardig druk in het restaurant. Het was bijna tijd om het vasten te openen.

  • 20 Juli 2015 - 19:28

    Debby:

    Wat een avonturen allemaal Maureen. Zo goed van je. Leuk om te lezen hoor. Geniet nog!

  • 21 Juli 2015 - 06:49

    MVZ:

    Jeetje, wat zijn jullie ondernemend! En wat een afwisseling in jullie avontuur. Hier mis je niets. Het is weer eens regenachtig met veel wind.... De vakantietijd is begonnen. Het is erg rustig op kantoor. Geniet nog maar lekker van jullie avontuur!!

  • 22 Juli 2015 - 19:19

    (o)paTon:

    Goeie verhaallijn, 't wordt alsmaar boeiender..! Zoals ik al eerder zei: 't is net alsof of ik erbij ben tijdens het lezen. 't Valt mij op, dat je de Nederlandse taal toch ook meer beleeft terwijl jij het opschrijft; waarschijnlijk omdat je om moet schakelen tussen al die talen om je heen. Het 'volwassen' gesprek onlangs met dat Nederlandse stel zal daar wel aan hebben bijgedragen. Je doet alles goed uit de doeken. Ik zit alweer te popelen, om het volgende reisverslag onder m'n ogen te krijgen. Groetjes beiden, ik denk aan jullie. Kusjes van paps/opa. 'x'

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Maleisië, Kuala Lumpur

Actief sinds 05 Mei 2015
Verslag gelezen: 84
Totaal aantal bezoekers 11768

Voorgaande reizen:

06 December 2016 - 27 December 2016

Vietnam 2016

18 Mei 2015 - 14 Augustus 2015

Azië 2015

Landen bezocht: