Kotsmisselijk - Reisverslag uit Ko Lanta, Thailand van DeHartloopers - WaarBenJij.nu Kotsmisselijk - Reisverslag uit Ko Lanta, Thailand van DeHartloopers - WaarBenJij.nu

Kotsmisselijk

Blijf op de hoogte en volg

20 Juni 2015 | Thailand, Ko Lanta

We hadden deze ochtend een iets kleinere boot dan de vorige. We gingen in de punt zitten en dat moet je natuurlijk niet doen als je zeeziek wordt. Een andere toerist attendeerde mij erop dat ik beter achterin de boot kon zitten. Volgens mij duurde de rit ongeveer 2 uur en mijn ontbijt had ik in een zakje gestopt.

Er was iets misgegaan met het vervoer die ik via het Booking.com had geregeld, dus moesten we de tuktuk nemen. Ik was zo misselijk dat ik aan het begin van de rit moest boeren en daarna de hik had. Het was een klein half uurtje naar Klong Khong Beach. Het was duidelijk te merken dat het laagseizoen was. Sommige accomodaties en restaurants waren gesloten. Een uitgestorven sfeertje hing er. Ook bij ons resort was het restaurant gesloten, zaten de meeste strandstoelen opgesloten in een kamer en op de laatste dag van het hoogseizoen hebben ze alles zo gelaten. We hadden het eerste bungalowtje bij het zwembad en vlakbij het strand. Ik had de eerste avond een paar aandachtspuntjes gevonden en heb dat de volgende dag aan de Engelse manager doorgegeven. Hij bood aan om dezelfde bungalow maar dan iets verderop of een gratis upgrade naar een deluxe bungalow. Die was nog iets verder van het zwembad maar aangezien dat maar een paar bungalows waren heb ik voor de deluxe gekozen. Ook dichterbij de weg. Ondertussen hadden we een gesprekje dat hij van plan was om 3 maanden hier in Thailand te blijven en dat is nu alweer 1 jaar verder. Hij vertelde dat het zout van het zeewater alles op het strand aantast. Alles gaat roesten en moest hij weleens koelkasten of nieuwe kranen e.d. kopen. De meeste auto's en motors hebben een zeil vanwege het zout. In het laagseizoen staat er nog meer wind en gaat het sneller. Nou daar gaat het idee van een strandtent runnen, veels te veel onderhoud. ;-)

De eerste avond zijn we op het strand gaan lopen om een eettentje te zoeken. We kwamen 3 Duitse toeristen tegen en zijn we met z'n allen gaan eten. Aan de overkant was ook een restaurant die open was en we hebben de Griek uitgeprobeerd. Eigenaresse uit Griekenland die al 5 jaar als enige Griekse restaurant op het eiland zat. Ze vertelde dat er heel veel Zweedse toeristen waren aangezien er 2 Zweedse scholen waren. De Zweedse regering heeft dat gesubsidieerd en ze geven de Zweden een toeristenvisum van 9 maanden!
Lekkere moussaka en een salade besteld. Veel ingrediënten worden uit Griekenland geïmporteerd. Het was teveel en hebben de rest meegenomen voor de lunch morgen. Er waren 3 Thaise meisjes en ben wilde met ze gaan spelen. Heel lief op het strand. Op de laatste avond zijn we naar Kwan's Cookery gegaan, tevens een kookschool. Aan de manager gevraagd waar nog meer lekker eten was. Ik denk dat het 10 minuten lopen was, maar de moeite waard. Ik heb daar Larb (salade) besteld, fijne stukjes kip, met geroosterde sticky rice, ui, peterselie, munt, limoen en chili. En twee toetjes. Tja, moet toch alles uitproberen. 's Avonds een zaklamp (van telefoon) bij je hebben is geen overbodige luxe! Jij ziet wat, maar de anderen zien jou ook!

Als je meer richting het zuiden van het eiland gaat dan was het iets drukker werd er gezegd. Maar ik was afhankelijk van de tuktuks. Een scooter huren is natuurlijk ideaal maar ik heb het niet zo op scooters. Sowieso wat 2 wielen heeft is geen favoriet van mij.

Je kan ook merken dat je niet in een stad bent. Mieren overal, insecten en ook hele aparte ovale dingetjes die aan de muren hangen/plakken. Ik wist eerst niet wat het waren, maar op een avond zag ik er 1 bewegen. Het was een rupsje die met het coconnetje aan het kruipen was. Brrrr, ik heb alles weggehaald en weggegooid. Er was er namelijk 1 op het bed gevallen. Tijdens een filmpje kijken op mijn laptop liep er een rode mier door de film heen. Mieren kunnen bijten, hebben we al meegemaakt dus heb ik hem naar de hemel gestuurd.

We hebben hier 4 nachten geslapen en elke dag bij het zwembad gehangen en gespeeld. Het was elke dag zonnig weer. In het begin waren de bungalows tegenover ons en naast ons bezet. Op de laatste avond waren we alleen en dat was best een beetje eng. Zo donker.

Op dinsdag waren we even heen en weer gegaan naar het centrum om te informeren over boten naar Ko Lipe. In het laagseizoen varen er geen directe boten naar het eiland. Het wordt een mini van en een speedboot. 7.20 uur volgende ochtend worden we opgehaald.

Ik had ook nog even gegoogled op tsunami in 2004. Dat is toch best een vreemd idee om op de eilanden te zijn geweest waar de verschrikkelijke natuurramp heeft plaatsgevonden. Ik vond de mensen op de eilanden niet vriendelijk en vrolijk en dat komt denk ik door de ramp.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Ko Lanta

Actief sinds 05 Mei 2015
Verslag gelezen: 66
Totaal aantal bezoekers 11754

Voorgaande reizen:

06 December 2016 - 27 December 2016

Vietnam 2016

18 Mei 2015 - 14 Augustus 2015

Azië 2015

Landen bezocht: