Het zonnetje schijnt weer! - Reisverslag uit Phi Phi Don, Thailand van DeHartloopers - WaarBenJij.nu Het zonnetje schijnt weer! - Reisverslag uit Phi Phi Don, Thailand van DeHartloopers - WaarBenJij.nu

Het zonnetje schijnt weer!

Blijf op de hoogte en volg

19 Juni 2015 | Thailand, Phi Phi Don

Volgens mij hebben we tot een uur of 11.00 uur in bed gelegen. Onze kamer krijgt namelijk niet zoveel daglicht en toen ik naar buiten keek, zag een een straaltje water. Achteraf gezien kwam dat uit een buis van geen idee waar dat water vandaan kwam. Toen we buiten waren, was het hartstikke zonnig! Even een ontbijtje gedaan, omelet en toast en een yoghurt-muesli-fruit. Terug naar de kamer om onze zwemkleding aan te trekken en spullen mee voor Long Beach. Het was 30 minuten lopen naar een klein rustig schoon strandje. Gisteren had ik navraag gedaan waar de beste strandjes waren. Ik zou waarschijnlijk toch geen toer doen met de boot om Koh Phi Phi heen. Waar de film The Beach is opgenomen (Maya Bay) laat ik links liggen. Wat ik erover had gelezen is dat het toch verpest is door de massa's toeristen. Ben is al blij met een strandje en ik ook.

De wandeling naar Long Beach was heerlijk. Eerst het kleine centrum uitlopen met allemaal supermarktjes en hotelletjes/hostels. Dan loop je tussen de Chinezen en langs de iets grotere hotels/apaartementen en restaurants. Daarna werd het rustiger. Je liep langs een paadje met links de bungalows en rechts de mooie blauwe zee en de rotsen die eruit stegen. Dít is nou het uitzicht wat je ziet in tijdschriften of tv. Dromen om daar naartoe te gaan. Maar wij waren er gewoon! Tijdens een paar dagen regen en ik het even niet meer zag zitten en zelfs erover dacht om meer naar de eilanden richting de oostelijke golf van Thailand te gaan, waar het minder zou regenen, ben ik toch blij dat ik ben gebleven. Na regen komt zonneschijn zullen we maar zeggen!

Na een paar hellingen en dalingen, zag ik een bordje met Long Beach, rechtsaf. Ik zag 2 meiden en een groep Chinezen die net weggingen. Voor de rest niemand. Een klein strandje en het was heerlijk. T-shirts uit en meteen de zee in. Het water was warm en o zo helder. We gaan een grote taart maken en 3 autootjes erbij, lekker spelen. Er waren ook ongewenste gasten op het strand: grote zwarte muggen. Ik ben in het water gaan zitten want daar waren ze gelukkig niet. Ben kwam er ook op een gegeven moment bij zitten. Na 3 uurtjes kreeg ik trek en zijn we weer terug gegaan. Hetzelfde eettentje als gisteren. Massaman curry met rijst, ik zag het al een paar keer en nu bestel ik het maar. Zalig! Licht pittig, romig, heel anders dan de 'gewone' curry's. Een must dus. Ach en doe maar een banaan-choco-pannekoek erbij.

Onderweg richting het hotelletje maar even informeren over de boot richting Koh Lanta. Morgen 11.30 voor 300 baht en het duurde 1 uur, niet geheel onbelangrijk. Inmiddels heb ik ook besloten om via eiland hoppen richting Maleisië te gaan en mijn vliegticket te laten schieten. Het is dan zo dichtbij en dan heb ik geen zin om dan weer een uur of 15 in een bus te zitten om terug naar Bangkok te gaan. Morgen Koh Lanta voor een paar nachten en dan Koh Lipe en dan Langkawi in Maleisë.

Nog ansichtkaarten geschreven en op de post gedaan bij een dame, of een omgebouwde. Soms zie je duidelijk dat het een man is en soms zijn ze gewoon echt lelijk. Ja echt. Zij verkocht ook boot tickets en heb nog 50 baht korting gekregen. Ben moest inmiddels nodig naar de wc dus haasten!

In de avond nog hotel geboekt voor de komende nachten en met oordopjes in muziek geluisterd en verhaal getikt. Heerlijk toch?

  • 19 Juni 2015 - 19:44

    Sacha :

    Ooooo dat klinkt lekker hoor die massaman curry ;-) dát vind ik lekker!
    Wat een straf drie uur in warm tropisch blauw zeewater zitten hahahhaha ;-)
    Slim dat eiland hoppen..... Zou ik denk ik ook hebben gedaan,... Ik heb geen zeeziekte, dus voor mij makkelijker gezegd denk ik... Stoere held, wat een groot genieten... Hou je ergens ook nog paar dagen rust ? Het is dus echt enorm mooi!! Kan je in maleisie wel alleen reizen ? (Islamitisch) je net nog even geappt.... Je ligt (bijna) in dromenland denk ik..... Sweet dreams lieverd.... Morgen weer een dag vol avonturen! Xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Phi Phi Don

Actief sinds 05 Mei 2015
Verslag gelezen: 66
Totaal aantal bezoekers 11753

Voorgaande reizen:

06 December 2016 - 27 December 2016

Vietnam 2016

18 Mei 2015 - 14 Augustus 2015

Azië 2015

Landen bezocht: