Lekker koken - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van DeHartloopers - WaarBenJij.nu Lekker koken - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van DeHartloopers - WaarBenJij.nu

Lekker koken

Blijf op de hoogte en volg

10 Juni 2015 | Thailand, Chiang Mai

Wederom slaap ik niet goed. Vaak wakker om de airco aan te zetten, dan weer airco uitzetten. Elke nacht leg ik een kussen naast Ben zodat hij niet uit bed valt. Vandaag dus niet en ja hoor om 5 uur 's morgens dendert hij uit bed precies op zijn neus en bloeden natuurlijk. Ik was bang dat er weer een tand los zou zitten. Maar alles zat er nog stevig in. Ben huilde zachtjes en was eigenlijk nog half aan het slapen. Ik heb de boel schoongemaakt en Ben viel weer in slaap. Ik kon nu al helemaal niet meer slapen. Gelijk op Google gezocht op vallen op neus. Blijkt niet ernstig in dit geval. Dan maar handwasjes gedaan. Ben had niet zo veel last ervan, hij had alleen last van zijn lip. Gelukkig maar, het zag er ook niet zo ernstig uit. Overal bloedvlekken, bed, mijn pyjama, zijn pyjama.

Ik vertelde het tegen de dame bij de receptie dat er iemand de lakens moet verschonen en nieuwe handdoeken. Er was niemand op dit moment om schoon te maken. Of ik het zelf wilde schoonmaken anders moest ik nieuw beddengoed kopen. Tsssss. Ik weer naar boven en heb alles van het bed gehaald en de vlekken eruit kunnen schrobben met wasmiddel die ik nog had uit Bangkok. Snel weer naar beneden voor een ontbijtje want we werden rond 9.00 uur opgehaald voor de kookcursus. En ja, ik weet wat het risico is om nu te vermelden dat we een kookcursus gaan volgen!

Ik wilde voor een hele dag gaan (9.30-14.00) om 6 gerechten te maken. Je mocht kiezen uit een curry pasta, curry gerecht, wok gerecht, voorgerecht, soep en een toetje. Achteraf kregen we een kookboekje, certificaat mee en een goed gevulde buik.
Ik heb samen met Ben overlegd wat we wilden koken: een rode curry, rode curry met kip, kip kokos soep, zoet zure groenten, papaya salade en sticky rice met mango. Nadat iedereen had besloten wat men wilde koken kregen we een kookschort en een mandje mee. Op naar de markt waar we uitleg over kruiden kregen. De boodschappen werden voor ons gedaan zodat wij 20 minuten op de markt konden rondkijken. Enig allemaal, zoveel kraampjes met verschillende snacks dat je overal wel wat wilt proeven. Natuurlijk ook vlees en vis in de categorie 'daar word ik niet vrolijk van'. Mandjes waren gevuld en terug naar de keuken. iedereen kreeg een eigen plateutje met ingrediënten van hun gerecht. We kregen uitleg wat me precies moesten doen. Dan richting de wokken, woks? Zo een wok is veel sneller heet en jouw gerecht is super snel klaar. Oh en die geuren die ervan af dampen door al die geurige kruiden, het water loopt je al in de mond, maar ook langs je rug. Bij sommigen sloeg de vlam in de pan. Als je in Thailand bent dan raad ik je zeker een kook cursus aan! We aten in een ruimte waar de airco gelukkig aan stond en wat was het eten GOD-DE-LIJK, LEK-KER, ZA-LIG, HEER-LIJK! Ok jullie snappen me wel. Je mocht zelf de pittigheid bepalen. Ik wilde 1 pepertje in mijn papaya salade, ik kreeg een grote dikke groene peper. De chili pepers worden ook wel Thai chocolates genoemd omdat de Thai pepers als chocolaatjes eten. Dit waren de best besteedde euro's!

  • 15 Juni 2015 - 19:15

    Sacha:

    Lekkerrrrrrrrr!!!!!:-D én leuk vooral rest van je leven wat aan!;-) xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Chiang Mai

Actief sinds 05 Mei 2015
Verslag gelezen: 66
Totaal aantal bezoekers 11734

Voorgaande reizen:

06 December 2016 - 27 December 2016

Vietnam 2016

18 Mei 2015 - 14 Augustus 2015

Azië 2015

Landen bezocht: