Olifantjes - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van DeHartloopers - WaarBenJij.nu Olifantjes - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van DeHartloopers - WaarBenJij.nu

Olifantjes

Blijf op de hoogte en volg

11 Juni 2015 | Thailand, Chiang Mai

Naast de vele zwerfhonden die hier in Chiang Mai rondlopen, zijn hier ook veel Elephant farms. Natuurlijk moesten wij dat ook doen! Ik heb gekozen voor een halve dag met de olifant lopen, eten geven en badderen. Ben blij dat ik dat had gedaan want Ben was er toch wel een beetje bang voor. Om 8.30 reden we van het guesthouse weg en stopten onderweg nog bij een butterfly en orchid farm. Niet zo bijzonder, maar het was wel fijn om even van het toilet gebruik te maken. Oja, het bijzondere was wel dat er vlinders waren zo groot als je hand. Zo een dikke rups lijf met vleugels, wel mooi. Na een uurtje rijden waren we dan aangekomen bij de olifanten, wat spannend! Je zag ze al rondlopen. De Karen tribe, 'longneck', woonden daar ook in bamboe hutjes. Na een korte instructie en beschermkleding aangetrokken, want je kan best wel vies worden op stap met een olifant, kwam Kel met de mahout (verzorger) op ons afgelopen. Ze was een Indische olifant, zijn wat kleiner dan de Afrikaanse. Ik had van te voren al wat bananen gekregen om het haar te geven. Ze eten ontzettend veel! Dus geef haar te eten en raak haar aan, dan leert ze mij ook kennen. Dikke, stugge huid met een paar stugge haren. Commando bon is dat ze haar bek open deed en dan kan je er een banaan tussen leggen. Spannend! Die slurf kwam overal en af en toe een paar klappen om de oren met haar oren als je te dicht bij stond. Die zag ik even niet aankomen hahaha. Met Ben op de arm en een tros bananen in de andere arm, liepen we dan een rondje richting de rivier. Het bijzondere was ook dat we gewoon een olifant voor ons alleen hadden! Ik had verhalen gelezen dat sommige teleurgesteld waren omdat ze met een grote groep om de olifant heen stonden met een emmertje in de rivier en dan allemaal een emmertje water mochten gooien naar de olifant. Dit was echt een super ervaring. Lekker wandelen met Kel en af en toe wat trossen bananen naar binnen werken. Het was best heet maar ik dacht alleen maar aan Ben en de olifant. Op ons gemakkie liepen we naar de rivier. Ik wilde mijn schoenen uit doen en de man zei dat je nooit voor een olifant moet gaan staan, altijd de weg vrijmaken voor de olifant. Oeps, ja baas. Er stond best een sterke stroming in de rivier en dat liep niet zo fijn met slippers en Ben samen. Ben wilde niet in de rivier staan dus het badderen ging niet zo goed. Een paar handjes water spetteren en dat was dan het badderen. Geeft helemaal niks. Nog wel een paar foto's kunnen maken, want dat moest natuurlijk ook nog gebeuren, anders had ik helemaal herinnering vast gelegd. Kel was echt zo een schatje! Na het badderen liepen we uit het water en ze trok wat gras uit de grond en gooide dat zo bovenop haar hoofd.
Ze hadden ook voor een lunch gezorgd. Vegetarische pad thai en nog stukjes ananas erbij, lekker! Daarna nog langs de winkel van de longnecks voor wat souvenirs en op de foto.
Toen was het wachten op de lift terug naar het guesthouse. Ik was zo moe dat ik even mijn ogen had dicht gedaan.

Even opgefrist en ik ben samen met Ben terug naar de massage salon gegaan om gemasseerd te worden. Ben lag op het bedje naast mij en ik werd een uurtje gemasseerd met kokos olie. Er was een stel die een pedicure kregen en Ben wilde ook nagellak. Zijn duimen en 4 teennagels zijn paars en oranje gelakt.

Daarna nog een ander hotelletje geboekt voor 2 nachten, wilde wat anders en naar buiten om te eten.
Naar het tentje waar we eerder hadden gezeten en daar zat ook een Duitse jongen. We raakten aan de praat en ik vroeg na afloop of hij nog een tent wist waar ze iets van lekkere snacks verkopen. Ik had namelijk nog een beetje trek. Natuurlijk wist hij dat. Hij gaf Engels les in Myanmar en was hier al een jaar. Het valt mij op dat er heel veel jonge mensen reizen tussen de 19-24 die dan hier op vakantie zijn, hier werken of studeren. Ik voel me dan zo oud hahaha. Daarnaast valt het op dat men het niet gewend is dat niet een compleet gezin samen reist. In Japan was dat ook al zo, ze vragen dan aan mij just the 2 of you? Where's boy papa?
Dat was even een zij sprongetje, terug naar het eten. De porties zijn dusdanig klein dat ik gewoon nog trek heb. De buurman verkocht loempia's, niet van die 'lullige' Vietnamese loempia's maar goed gevulde loempia's. Tijdens het tikken krijg ik het idee dat het niet meer over loempia's gaat =) Volgens mij 4 of 5 verschillende soorten. Ik hoefde er maar 1, maar die jongen besteld overal 1 van en ik mocht gewoon meeproeven. Nou ja proeven...Ik denk dat ik de helft gewoon heb opgegeten. Die met banaan gevuld met chocola eroverheen was lekker!

's Avonds nog even Skypen met thuis en naar bed.

  • 15 Juni 2015 - 19:20

    Sacha :

    Wauw wat een ervaring met de olifanten én vlinders! Ik ben niet heel groot fan van Aziatisch eten, dus ooooook de andere verhalen ajb! ;-) topper wat een reis!!!

  • 15 Juni 2015 - 20:40

    Bobby:

    Banaan en chocolade loempia... :S ok apart!! Ik zie nu inderdaad wat foto's staan leuk!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Chiang Mai

Actief sinds 05 Mei 2015
Verslag gelezen: 69
Totaal aantal bezoekers 11757

Voorgaande reizen:

06 December 2016 - 27 December 2016

Vietnam 2016

18 Mei 2015 - 14 Augustus 2015

Azië 2015

Landen bezocht: