Wat een leuke plaats Chiang Mai! - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van DeHartloopers - WaarBenJij.nu Wat een leuke plaats Chiang Mai! - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van DeHartloopers - WaarBenJij.nu

Wat een leuke plaats Chiang Mai!

Blijf op de hoogte en volg

09 Juni 2015 | Thailand, Chiang Mai

Ik werd vaak wakker, dat was jammer want op zich lig je lekker in de trein. Vijf minuten later volgens schema, 8.25 uur, kwamen we aan. Gelukkig was er een auto die ons met 4 Fransen naar onze guesthouse bracht in een heel gezellig straatje. Veel guesthouses, massagesalons, marktje en niet geheel onbelangrijk: eten!
We wachten totdat de kamer klaar is. Ondertussen Gaan we ergens verderop een ontbijtje nuttigen. Ook wat folders meegenomen om te kijken wat we hier allemaal kunnen doen, ik had al wel wat in gedachten. In eerste instantie voor 3 nachten het guesthouse geboekt. Daarna had ik nog geen planning. Ik wist al wel dat ik langer dan 3 nachten zou blijven.

Spullen staan in de kamer en we gaan met de buggy de buurt verkennen. Ik wilde wel naar een tempel in de buurt. Het is ontzettend lastig om met de buggy op de stoep te lopen. Ten eerste is er niet altijd een stoep, of ze staan met motors en auto's op de stoep waardoor je toch weer op de weg moet lopen of er liggen gaten in de stoep of je moet stoep op/af. Kortom niet handig en dan maar op de weg. Oversteken kan ook lastig zijn want er zijn geen voetgangers stoplichten. Dan maar goed uitkijken naar rechts o nee eerst naar links kijken en dan naar rechts nou ja gewoon maar gaan.

Na de tempel hadden we, of ik eigenlijk, trek gekregen. Ik wilde op zoek gaan naar een tent die ik op internet vond. Waarschijnlijk is die verplaatst want ik ben hem niet tegen gekomen. Toen ben ik een soort van Rock cafeetje tegen gekomen en zag er van de buitenkant prima uit. Ze hadden wifi, eten en airco, zo een beetje de basisbehoeften hier voor mij haha. Hamburger en patatjes met een aardbeien shake. Niet zo eentje die wij kennen van een fast food tent, maar met echt fruit en ijsblokjes en waarschijnlijk met een beetje suikerwater in de blender. Sinds ik hier ben snakt mijn lichaam ook wel naar suiker en zout moet ik zeggen hoor. Komt gewoon door de hitte zal ik maar zeggen. We hebben er met z'n tweetjes van genoten. Ik krijg nu alweer trek!

Bij terugkomst bij het guesthouse heb ik 3 excursies geboekt.
Vanavond Night Safari, de volgende dag een kookcursus en donderdag een halve dag naar de olifanten. Het fijne van deze excursies is dat we gebracht en gehaald worden.

We zijn een massagesalon binnen gelopen en heb ik een pedicure laten doen. Ben lag heerlijk op een bedje met de telefoon filmpjes te kijken want ze hadden daar wifi. Het was schuin tegenover het guesthouse en heb gelijk bij terugkomst getest of ik nog contact had met het wifi netwerk. Als ik op het balkon zou zitten of vlakbij de deur lukte het wel!

Om 18.00 uur werden we opgehaald en moesten nog andere toeristen ophalen om naar de Night Safari te gaan. We waren pas geleden nog naar Safari park Beekse Bergen gegaan en ik vond het hier leuker. Je zat hier in een busje waarvan de zijkanten open waren. De dieren komen heel dichtbij, behalve de katachtigen en nijlpaarden dan. Je kon ook wat eten kopen voor de beesten dus ja al met al een leuke ervaring. Na afloop nog een water lichtshow en nachtdieren show. Om 21.00 uur gingen we weer weg, Ben viel lekker in slaap.

  • 15 Juni 2015 - 19:12

    Sacha :

    Aziatische pedicures rock! Net als Aziatische fast food dus!!! ;-)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Chiang Mai

Actief sinds 05 Mei 2015
Verslag gelezen: 62
Totaal aantal bezoekers 11752

Voorgaande reizen:

06 December 2016 - 27 December 2016

Vietnam 2016

18 Mei 2015 - 14 Augustus 2015

Azië 2015

Landen bezocht: