Het mooie Arashiyama - Reisverslag uit arashiyama, Japan van DeHartloopers - WaarBenJij.nu Het mooie Arashiyama - Reisverslag uit arashiyama, Japan van DeHartloopers - WaarBenJij.nu

Het mooie Arashiyama

26 Mei 2015 | Japan, arashiyama

Aan het einde van de ochtend waren we in Arashiyama waar we door de Bamboo Groves konden lopen. Het gaf rust als je door het bamboe bos liep, heel mooi. We bezochten de Tenryu-ji Temple. Dat lag ook weer in een hele mooie tuin. Even er doorheen gewandeld en verder door het bamboe bos lopen. Het bamboe bos wilde ik bekijken en hebben we de trein weer terug gepakt naar Kyoto station en een andere trein gepakt richting het Zuiden (15 minuten) om de Tofukuji Temple te bekijken. Helaas die ging om 16.00 uur dicht. We hebben hem wel van de buitenkant kunnen bekijken.
Op naar de volgende: Fushimi Inari Temple. Ik wilde niet weer terug naar het station omdat het nog wel een wandelingetje was. Ik zag een bordje met 15 minuten lopen naar de Temple, doen we dat.
Het is een bos met tempels en tussen de tempels staan duizenden vermiljoen rode torii-poorten. Ontzettend gaaf om te zien. Fushimi Inari is een van de belangrijkste tempels gewijd aan de Shinto god Inari. Men denkt dat vossen de boodschappers zijn van de god Inari en daarom staan er ook vele vossen beelden in het bos.