Osaka aquarium - Reisverslag uit Osaka, Japan van DeHartloopers - WaarBenJij.nu Osaka aquarium - Reisverslag uit Osaka, Japan van DeHartloopers - WaarBenJij.nu

Osaka aquarium

Blijf op de hoogte en volg

25 Mei 2015 | Japan, Osaka

Klein uurtje met de trein richting Osaka. Van te voren had ik de route gezien hoe je naar het aquarium kon komen. Het was tot 20.00 uur open dus dat zou ik wel moeten redden. Bij Osaka station aangekomen heb ik gevraagd waar ik moest wezen. Ze zei dat ik een paar haltes eerder had moeten uitstappen en dan nog de metro pakken. Shit! Weer terug. Ik vraag op het perron nog aan een dame of ik deze trein moest pakken naar die halte. Ze had gekeken op de kaart en ja hoor deze gaat daar naartoe. Mooi. Ik volg de haltes om te kijken of alles goed gaat. Ik ga de verkeerde kant uit! Blijkbaar splist de trein naar de andere kant en zat ik in de verkeerde trein grrrr! Weer een halte terug en dan weer een andere trein pakken en dan de juiste. Intussen tikt de tijd door.

Uiteindelijk kwam ik 19.00 uur aan bij het aquarium, schijnt een van de mooiste aquariums ter wereld te zijn. Ik had een uur de tijd, moet toch lukken? Een medewerker vertelde mij dat het normaal gesproken 15, uur duurt als je alles wilde zien, ik zeg ik ga wel rennen. Het was werkelijk heel mooi om te zien allemaal. Het was 1 grote tank waar je dan van boven naar beneden omheen liep. Ik skipte de exposities. Aan het einde kon je roggen en kleine haaien (ik weet niet wat voor soort, ze waren een beetje roze) aanraken. Ik dacht dat ga ik echt niet doen, maar ja in het mom van je bent er nu toch. Ik begon met de haai. die lag er lekker rustig bij. Het voelde stevig en een beetje korrelig? Geen idee hoe ik dat moet omschrijven. Ik kijk nog een keer naar die grote enge rog, nee jou raak ik echt niet aan. het gezicht was naar mij gericht en hij lag er ook stil bij. 2 grote gaten, zijn dat zijn ogen? Het leek er wel op. Nog maar een keer de haai aanraken. Ik kijk de rog nog een keer aan. Ok, ik ga je aanraken. Je mocht hem alleen in het midden van zijn lijf aanraken. Absoluut niet de staart want dan krijg je een schok. Nou lekker dan. Hij voelde heeeeeeel glibberig aan en trok snel mijn hand weg. Jakkie. Ben wilde het al helemaal niet proberen. Nog 1 keer aanraken, brrr. Ok heb ik dat ook weer gedaan. We liepen om 19.42 het aquarium weer uit. Goed gedaan zeg ik maar. Gelijk richting station om een eettentje te zoeken. Ah een Indiaas restaurant, lekker. Het werd een latertje, 23.00 thuis in Kyoto. Ben was inmiddels in slaap gevallen in de bus.

  • 01 Juni 2015 - 18:15

    Sacha :

    Wauw!!!!! Held! :-D

  • 03 Juni 2015 - 21:02

    Riena:

    Hi Maureen en Ben! Net de avond4daagse achter de kiezen en ik gun mij het plezier om met jullie mee te gaan op jullie reizen.....saaaaalig! X van mij! Riena

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Japan, Osaka

Actief sinds 05 Mei 2015
Verslag gelezen: 58
Totaal aantal bezoekers 11783

Voorgaande reizen:

06 December 2016 - 27 December 2016

Vietnam 2016

18 Mei 2015 - 14 Augustus 2015

Azië 2015

Landen bezocht: