Naar Kyoto - Reisverslag uit Kyoto, Japan van DeHartloopers - WaarBenJij.nu Naar Kyoto - Reisverslag uit Kyoto, Japan van DeHartloopers - WaarBenJij.nu

Naar Kyoto

Blijf op de hoogte en volg

23 Mei 2015 | Japan, Kyoto

Er is gewoon geen tijd voor een verslag. Druk bezig met reizen en vooruit plannen! Inmiddels in Kyoto. Goodnight!

In de ochtend heb ik nog een marktje bezocht en treinkaartjes voor de middag gekocht. Ik wilde rond 13.00 hebben, maar die was er niet dus dan maar on 13.30. Nog wat boodschapjes gehaald voor in de trein en terug naar de Ryokan voor wifi om nog een slaapplek in Kyoto te regelen. Alles was vol of duur! Dan maar via Airbnb. Okke had de avond ervoor ook meegezocht. Vanaf zondag was er wel plek tot en met dinsdag voor een gedeelde kamer. Dan alleen nog voor vanavond iets zoeken. Stress kwam om het hoekje kijken omdat de trein om 13.00 vertrok en ik nog geen kaner heb en geen wifi meer heb! Ben speelde met zn autootjes en kon zich vermaken. Ik wilde wel op tijd weggaan want dat moet gewoon met Ben erbij. Dan maar een bed in een dorm. Je bent een backpacker of niet haha. Ik ben een halve. Hele waslijst aan gegevens ingevuld en OK. Er heeft net iemand voor u de laatste kamer geboekt. WAT?!! snel op zoek naar een andere dorm want dat was het enige wat mogelijk was. Lekker dichtbij trein station dacht ik nog. Gegevens ingevuld en geboekt. Zie ik op de kaart dat het ver van het station was! Zoek ik later wel uit, nu naar het station!
Van de zenuwen rechts af gegaan bij het kruispunt in plaats van linksaf! Aangekomen vond ik het te rustig. Oja! Ik had de trein van 13.30! Nog 40 minuten wachten. Treinreis ging prima, 17.11 was de aankomst in Kyoto. De halte werd omgeroepen en dacht dat het nog verder was. Dus was haasten om alle spullen bij elkaar te rapen en Ben z'n schoenen nog aan. Maar net op tijd!
Oja, ik moest nog uitzoeken hoe ik bij die hostel kwam. Ik ga naar een tourist information kantoor en zei waar ik heen moest. Ik kreeg een plattegrond van Kyoto en een bus/metro plattegrond. Ik stelde de belangrijkste vragen. Hoe duur is de bus en taxi? Haha. Het was 30 minuten met de bus voor ongeveer €2 en taxi bijna €14. Ik wilde voor de taxi omdat ik toch een slaapplek had voor €18. Maar je bent op avontuur of niet! Dus waar is dat busstation en welke halte moet ik eruit? Ben kreeg nog een leuke origami kikkertje mee van de dame. Het was spitsuur en de bus deed er denk ik 1 uur over. Hostel lag in een zijstraatje die ik natuurlijk voorbij ben gelopen. Ben moest ineens plassen en stopten voor een restaurantje. Vragen of hij naar het toilet mocht en o wat rook het eten lekker! Ik heb daarna gelijk gevraagd waar de hostel was en de ober liep met me mee, was niet heel ver weg. Ik heb een kleine tour gehad door de hostel. Gezamenlijke keuken, douche, toilet, gezamenlijke ruimte en dormitory. Ik mocht kiezen uit 3 matrassen op de grond. Het was een krappe kamer en vol met spullen! Het was er drukkend en niet fris. Mijn neus sloeg meteen dicht. Er hingen gordijntjes voor de bedden, gelukkig iets van privacy. Nou Ben, dit is onze tent waar we in gaan slapen.
Gelijk terug naar het restaurant om te eten. Chickenraisu besteld met omelet en een soort bruine saus erbij, krijg alweer trek als ik eraan denk. Het is een soort nasi goreng.
Terug naar de hostel en gedouchd en slapen, of niet eigenlijk. Een gedeelde kamer is niks voor mij! Ik wil het graag donker en stil hebben.

  • 25 Mei 2015 - 13:20

    (o)paTon:

    Hallo Maureen.. hallo Ben, (o)pa heeft het indrukwekkende verhaal over de reis in Japan, die jullie maken, met spanning èn plezier gelezen. Ik wacht dagelijks de nieuwe aflevering uit dit dagboek ongeduldig af: het neemt mij als ‘t ware in gedachte mee op jullie zware, doch prachtige tocht. Lange ritten door mooie landschappen, behulpzame mensen en vaak veel lopen met mama's overbeladen “winkelwagentje” samen met die Bikkel. Jullie tweeën zullen wel heel wat aflachen, maar ook vooruitzwoegen op moeilijkere momenten, heb ik zo de indruk. Papopa moedigt jullie aan, houdt vol! Hierbij kusjes en ‘n groet uit Amstelveen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Japan, Kyoto

Actief sinds 05 Mei 2015
Verslag gelezen: 90
Totaal aantal bezoekers 11735

Voorgaande reizen:

06 December 2016 - 27 December 2016

Vietnam 2016

18 Mei 2015 - 14 Augustus 2015

Azië 2015

Landen bezocht: