Kyoto verkennen - Reisverslag uit Kyoto, Japan van DeHartloopers - WaarBenJij.nu Kyoto verkennen - Reisverslag uit Kyoto, Japan van DeHartloopers - WaarBenJij.nu

Kyoto verkennen

Blijf op de hoogte en volg

24 Mei 2015 | Japan, Kyoto

Tijd geleden dat ik hier nog wat had geplaatst. Maar ik tik er weer op los.

In de ochtend hebben we de spullen in de hostel gestald en hebben we de bus gepakt (Kyoto heeft een uitstekend busnetwerk en 2 metro lijnen) naar Ginkakuji Temple. Hostel was daar toch in de buurt en was handig dat ik dat dan ging bekijken. De straat die daarheen ging had vele winkeltjes met eten en souvenirs. Allerlei geuren opsnuiven zoals eten en af en toe een vleugje wierrook. Ben nam eerst een ijsje, groene thee met vanille softijs.
Deze tempel staat in een prachtige zen tuin. Je kon naar boven klimmen en daar had je ook een mooi uitzicht. We hebben daar even rondgewandeld en zijn toen Tetsugaku-no-michi (Path of Philosophy) afgelopen. Rustig pad langs het water met kleine terrasjes. Het is ook de weg langs allerlei tempels, maar ik pik er de mooiste uit. Uiteindelijk was ik weer bij bij de hostel en we liepen langs de Kyoto Zoo. Ik vroeg aan Ben of hij zin had om naar de dierentuin in te gaan en dat vond hij wel leuk! Het was niet zo een hele grote dierentuin, je betaalde ook niet zo veel. Er was ook veel ' under construction'. Ook hadden ze daar een ieniemienie pretpark met een treintje eromheen, soort van botsautootjes voor kindjes en een minirad. Van te voren eerst munten kopen en dan inwisselen. We zijn eerst samen in de botsautootjes geweest, Ben reed natuurlijk en vond het prachtig. Daarna samen in de trein en hij wilde nog wel een keer in de botsautootjes maar dan alleen! Het spelen vond hij leuker dan de dieren. Voor het avond eten zijn we weer terug gegaan naar de zelfde tent als waar we die avond ervoor ook hadden gegeten. Daarna de route uitgestippeld hoe ik naar de andere slaapplek kon komen (slaapplek via Airbnb). Dat was meer richting Kyoto station, dus ik heb er wel ruim 1,5 uur over gedaan, ook omdat ik (natuurlijk) niet meteen goed ging. Dat was een veel betere slaapplek dan de vorige! We waren de enige dus hadden gelukkig geen andere in de kamer, het was namelijk een gedeelde kamer.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Japan, Kyoto

Actief sinds 05 Mei 2015
Verslag gelezen: 54
Totaal aantal bezoekers 11774

Voorgaande reizen:

06 December 2016 - 27 December 2016

Vietnam 2016

18 Mei 2015 - 14 Augustus 2015

Azië 2015

Landen bezocht: