Ongelukje :s - Reisverslag uit Tokio, Japan van DeHartloopers - WaarBenJij.nu Ongelukje :s - Reisverslag uit Tokio, Japan van DeHartloopers - WaarBenJij.nu

Ongelukje :s

Blijf op de hoogte en volg

21 Mei 2015 | Japan, Tokio

Vandaag zouden we eigenlijk naar het mystieke plaatsje Nikko gaan, zo'n 2 uur rijden met de trein vanuit Tokyo met 1 overstap. Ik ben naar een informatiebalie gegaan voor trein-en bustickets. Het meisje was erg behulpzaam en heeft alles opgeschreven op de kaartjes met alle info. Na 1,5 uur in de trein blijft de trein wel heel erg lang staan. De aankomsttijd op het station voor de overstap had hij allang gepasseerd. Ik sprak een man aan met gezin wat er aan de hand was. Ze spraken geen Engels, maar lang leve de Google translate app! De communicatie ging via de telefoon, heel handig. Bleek een ongeluk te zijn gebeurd en het was onbekend hoelang het zou duren voor er weer beweging was aan beide kanten van het spoor. Een andere toerist sprak mij aan of ik meer wist. Na veel gedoe en vertalingen hebben we besloten om maar terug te gaan naar Tokyo een een refund te vragen. De trein vertrok vanuit Tokyo om 12.00 uur en uiteindelijk hadden we om 16.04 de trein terug met 3 overstappen. Om 17.30 aangekomen in Tokyo en refund gekregen. Ook heb ik maar mn Japan Rail Pass voucher ingewisseld voor de volgende dag reizen en gelijk de reis geboekt van Tokyo naar Takayama via Nagoya. Ik moest toch wat nuttigs doen op deze weggegooide dag.

Voucher had ik ingewisseld bij het station in Ueno. Daar is een groot park en staat bekend om de bloessems.
Ben er dus 's avonds op zoek gegaan naar een eettentje en ben uitgekomen in een klein knus Italiaans restaurantje. Pizza en pasta. Verder was het druk en overal lichtjes en straten vol met gokautomaten. Allemaal niet mijn ding. Ik ging weer terug naar de rustige wijk Jimbocho, dé boekenwinkel wijk!

Ben is een kleine attractie op zich: hij krijgt van alles mee zoals stickers of bouwplaatjes van bussen. Dames roepen dan Kawaii of Sugoi, wat schattig betekent.

Voor het slapen gaan nog een Ryokan (traditioneel Japans familie hotel/pension) geboekt voor morgen in Takayama.Nu al zin in!

  • 22 Mei 2015 - 17:46

    Bobby:

    Google translate app is goed hè?! Schrijven praten en foto's

  • 22 Mei 2015 - 18:45

    Riena:

    Maureen wat ontzettend leuk om te lezen! Ik maak een uitdraai en lees het in de tram....en zie het zo voor me. Had al een tijdje niks gezien en vroeg me af hoe het ging....die Japanners zijn best wel behulpzaam zo te zien. Veel plezier en dank voor je verslag! X voor Ben!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Japan, Tokio

Actief sinds 05 Mei 2015
Verslag gelezen: 67
Totaal aantal bezoekers 11722

Voorgaande reizen:

06 December 2016 - 27 December 2016

Vietnam 2016

18 Mei 2015 - 14 Augustus 2015

Azië 2015

Landen bezocht: