Erawan Waterfalls - Reisverslag uit Kanchanaburi, Thailand van DeHartloopers - WaarBenJij.nu Erawan Waterfalls - Reisverslag uit Kanchanaburi, Thailand van DeHartloopers - WaarBenJij.nu

Erawan Waterfalls

Blijf op de hoogte en volg

06 Juni 2015 | Thailand, Kanchanaburi

Ik twijfelde if ik hierheen zou gaan aangezien ik op tijd de trein moest hebben in Bangkok om naar Ayutthaya te gaan. Qua tijd wist ik niet of ik het zou redden. Ik heb toch besloten om te gaan, want het schijnt wel mooi te zijn. Als ik het niet zou redden vind ik dan wel weer een andere oplossing. We zijn naar het busstation gegaan en bustickets gekocht. Om 8.00 uur vertrok de bus. Zo een 2,5 uur rijden waren we dan bij de watervallen. Van te voren had ik ingelezen dat ik met Ben tot en met de vierde waterval zou gaan. Daarna wordt het wel een stevige klim. Natuurlijk gaat het niet volgens plan want in de bus raakte ik aan de praat met een Nederlands meisje en jongen. Zij kenden elkaar ook nog niet. Dus zijn we eigenlijk bij elkaar gebleven en hebben we de top, zo een 1,5 km door de jungle en echt pittig, bereikt. We hebben in waterval nummer 3, 5 en 7 gezwommen. Het was niet heel relaxed want je had daar Gararufa vissen. Die aan je tenen gaan knabbelen. Ik vind het helemaal niks om tussen vissen te zwemmen, maar goed. Ik was die knabbelende vissen al gewend in Maleisië en Singapore. Ik maakte me zorgen dat ik niet door het water kon kijken, hoe diep het was of waar de rotsen lagen. Het was best gevaarlijk. Maar het was super mooi en heerlijk fris zo een stop tussendoor. Ben hadden we om en om getild en bij pittige stukken hebben we Ben aan elkaar overgedragen. De klim naar boven was al pittig, maar de klim naar beneden was nog een tikkeltje zwaarder. We hadden de bus van 14.00 uur terug willen nemen en vertrokken om 13.20 uur. Eenmaal beneden aangekomen hebben we er 1,5 uur over gedaan! Dus het was wachten op de bus van 16.00 uur terug. Dit betekende dat we de trein van Bangkok naar Ayutthaya zouden missen en de overnachting in het guesthouse. En ik besloot om nog 1 nachtje extra in Kanchanaburi te verblijven en een mini bus rechtstreeks naar Ayutthaya te reserveren voor de volgende middag.

Ik was kapot toen we aankwamen! Bij het vegetarisch restaurantje gegeten en liters vocht naar binnen getankt. Daar tegenover mini bus gereserveerd. Op naar bed!

  • 10 Juni 2015 - 14:52

    Victoria:

    Knap dat je zover bent gekomen met Ben! Ik kwam met m'n slippers en blaren zelf niet eens zover:-(
    Geniet nog van Thailand, vind het zelf een heerlijk land!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Kanchanaburi

Actief sinds 05 Mei 2015
Verslag gelezen: 97
Totaal aantal bezoekers 11797

Voorgaande reizen:

06 December 2016 - 27 December 2016

Vietnam 2016

18 Mei 2015 - 14 Augustus 2015

Azië 2015

Landen bezocht: