Fietsen door Bangkok! - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van DeHartloopers - WaarBenJij.nu Fietsen door Bangkok! - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van DeHartloopers - WaarBenJij.nu

Fietsen door Bangkok!

Blijf op de hoogte en volg

04 Juni 2015 | Thailand, Bangkok

Het was vroeg opstaan want om 7.00 uur had ik een fietstocht geboekt (Co van Kessel) van maar liefst 5 uur! Klinkt veel maar het is ook icm een longtailboat, een lunch en ze doen het rustig aan. Volgens mij word ik nu vierkant uitgelachen want ik en fietsen...weet je nog Grace door het centrum in A'dam? Ik fiets het allemaal wel hoor daar niet van maar ik doe liever iets anders =)
Je moest een kwartier van te voren aanwezig zijn en op dat tijdstip werkten Ben en ik nog heel snel een ontbijtje naar binnen. Ik liep naar buiten en zag op dat moment een taxi aankomen rijden. Komt u maar ik heb haast. We kwamen om 7.00 uur aan en het was geen probleem want er zouden nog 2 mensen aankomen. Uiteindelijk met een Nederlands stel (die bijna 1 jaar op wereldreis was!) en een Belgisch gezin (met een meisje van 1,5 jaar en een meisje van 4 jaar) was ons fietsclubje compleet. Ben achterop een kinderstoel met een coole fietshelm. De gids voorop, 1 tussenin en 1 als laatste zodat de groep bij elkaar blijft. We begonnen in het drukke China town. Door smalle straatjes waar gegeten, gekookt en spullen verkocht werden, was het concentreren geblazen! Het was wennen op zo een Thais fietsje en met Ben achterop. Als ik maar niet val dacht ik de hele tijd. Scherpe bocht naar links en dan weer naar rechts. Dan stak ik mijn voet uit om maar een beetje verder te steppen. Af en toe een korte break om wat te drinken of wat te vertellen over de plek. Zo stonden we in een grote hal waar vis en vlees lag. Het rook niet echt aangenaam. Wat ik dacht was dat Rob Geus hier niet vrolijk van werd. Of bij een dikke heilige boom met allemaal wortels en allemaal gekleurde sjaaltjes eromheen. Ik was er niet helemaal bij want ik was even met Ben in de weer. Wat ik had opgevangen was dat er geen zwart werd gebruikt vanwege ongeluk en als de wortels dwars door je huis heen gaan of waar dan ook dan verhuis je het huis en niet de wortels afkappen want dat brengt ongeluk. We fietsten door de bananen bomen en pandan velden op verhoogde betonnen platen van een 1 meter/1,5 meter breed en soms aan weerszijden water. Het was super spannend want als je je evenwicht verloor dan lag je ernaast en dat wilde je echt niet. Dus Ben je moet even stilzitten want mama moet zich concentreren en anders vallen we. Daarna mag je weer bewegen. Het was echt een super mooie route. We zijn met een pontje overgevaren en met een longtailboat gaan varen. Stukje gefietst en dan eindelijk een lekkere lunch, wat had ik een trek gekregen! Tijdens de lunch nog gebabbeld wat/waar iedereen ging doen. Altijd handig om bruikbare info te kunnen gebruiken. Gelukkig gingen we weer met de longtailboat terug. Dan was het nog een klein stukje fietsen en toen moesten we er alweer vandoor want de trein moesten we nemen naar Kanchanaburi.

Om een lang verhaal kort te maken: taxi bracht ons naar het verkeerde trein station en op het nippertje waren we bij het juiste station. Bleek dat er spoorwegwerkzaamheden waren waardoor we niet naar Kanchanaburi konden. Treintickets geannuleerd en met de taxi naar busstation om tickets te kopen. Al met al was ik niet blij met de reisagent die dit niet wist. Zo zie je maar dat je beter alles zelf kan boeken. Vrijheid = blijheid.
Uiteindelijk bij guesthouse aangekomen en hadden we een kamer aan de River Khwae (quare) en dat uitzicht was zo mooi, ik was alle ellende even vergeten.

  • 08 Juni 2015 - 12:27

    Elza:

    Leuk Maureen om je verhalen over je reis te lezen. Kan me voorstellen dat je tijdens het fietsen over de smalle paadjes wel even zenuwachtig was of Ben niet te veel zou bewegen..........even slingeren en je ligt samen te water. Veel reisplezier nog en ik blijf je volgen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Bangkok

Actief sinds 05 Mei 2015
Verslag gelezen: 64
Totaal aantal bezoekers 11800

Voorgaande reizen:

06 December 2016 - 27 December 2016

Vietnam 2016

18 Mei 2015 - 14 Augustus 2015

Azië 2015

Landen bezocht: