Shopping - Reisverslag uit Tokio, Japan van DeHartloopers - WaarBenJij.nu Shopping - Reisverslag uit Tokio, Japan van DeHartloopers - WaarBenJij.nu

Shopping

Blijf op de hoogte en volg

30 Mei 2015 | Japan, Tokio

Ik zat er aan te denken om vandaag een dagje naar Nikko te gaan, maar ik heb besloten om het rustig aan te doen vandaag. Heen en weer was weer 4 uur reizen en dan nog rondlopen. Ik trok dat niet meer. We hebben dus wat langer in bed gelegen en een uur of 10.00 de deur uit. We gaan winkelen! Alsof dat niet vermoeiend is...

Ik ben naar de Ginza wijk gegaan, 4 haltes met de metro zonder overstap, om naar Sanrio World store te gaan (van de Hello Kitty, Little Twin Stars etcetera). Ik dacht een kadootje te kopen voor m'n achternichtje en meer niet. Nou ik ben blij dat ik geen dochter heb want anders had ik veel meer gekocht. Ik heb iets te veel uitgegeven (sorry schatje, maar winkelen hoort er ook bij). Ik kon het ook niet laten om iets voor mezelf te kopen. Blijft toch jeugdsentiment.

Van winkelen krijg je trek en hebben we het ervan genomen! De mensen die mij kennen weten dat ik niet van winkelen houd en liever geld uitgeef aan eten.

Daarna was Ben aan de beurt. Ik heb aan de ober gevraagd waar een speelgoedwinkel (Hakuhinkan) was. Dat was in de buurt en was niet zomaar een speelgoedwinkel! Het was alles wat je maar kan bedenken winkel! Allemaal hebbedingetjes, waarvan je denkt leuk om te hebben misschien heb ik het een keer nodig. Ik maar denken dat het niet meer in mijn tas past. Ben heeft daar nog een tijd zitten spelen. Je had een etage met hebbedingetjes, etage voor kleine kinderen, etage met knuffels en een etage met computergames. je begrijpt, daar zaten we nog wel effe. Ben heeft een ventilatortje gekocht die je zelf moet aandraaien en natuurlijk autootjes! Japanse politie, ambulance, vrachtwagen, brandweer...Toen ik had afgerekend, had ik maar beter niet kunnen omrekenen...

Richting hotel een supermarkt ingeweest om lekkere kant en klaar maaltijden te halen (bakje sushi en rijst met kip, ei, groente) voor avondeten en wat voor tijdens de vlucht naar Bangkok. In de supermarkten vind je echt lekkere sushi's en andere maaltijden. Veel Japanners nemen vaak wat mee of eten buitenshuis. Ik kreeg niet het idee dat er veel mensen zijn die thuis koken en eten.

Na het eten in het hotelkamertje heb ik mn spullen gepakt en hebben we nog even geskyped met de Zitmannen. Was leuk en we missen jullie!

Nog een ticket vanuit Thailand naar Maleisië geboekt, anders had ik kans om geweigerd te worden door de vliegtuigmaatschappij om naar Thailand te vliegen. Ik had namelijk geen visum gehaald dus ik mag dan maar 30 dagen blijven en moet een vliegticket hebben om Thailand uit te gaan. Met een visum was dit geen probleem geweest.

  • 03 Juni 2015 - 21:16

    Riena:

    Zero waste home?!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Japan, Tokio

Actief sinds 05 Mei 2015
Verslag gelezen: 60
Totaal aantal bezoekers 11801

Voorgaande reizen:

06 December 2016 - 27 December 2016

Vietnam 2016

18 Mei 2015 - 14 Augustus 2015

Azië 2015

Landen bezocht: