Terug naar Tokyo - Reisverslag uit Tokio, Japan van DeHartloopers - WaarBenJij.nu Terug naar Tokyo - Reisverslag uit Tokio, Japan van DeHartloopers - WaarBenJij.nu

Terug naar Tokyo

Blijf op de hoogte en volg

28 Mei 2015 | Japan, Tokio

Onderweg in de Shinkansen naar Tokyo, tik ik alvast een verslag van vandaag.

De wekker ging al vroeg (6.30). Ik had toch al niet zo goed geslapen omdat ik de wekker wilde horen. En dat was zo jammer want het was een lekker fris bed met krakende lakens. Ben had wel lekker geslapen en werd ook vroeg wakker. Mooi, douchen-aankleden-spullen pakken. Nog even naar de 25e verdieping van het hotel om het uitzicht te bekijken (we zaten op de 16e) en de spullen beneden in de lobby stallen zodat we richting het eiland Miyajima kunnen voor de Floating Torii. Je weet wel, die vermilljoen kleurige altaar in het water.

Stukje gelopen naar de tram die daar rechtstreeks heengaat. Het was iets frisser en bewolkt, maar warm, misschien ook omdat het vroeg was. Weer dat je niet meteen gaat zweten als je de deur uitliep. Onderweg de 7/11 ingegaan voor een ontbijtje. Gelijk een dagkaartje voor tram gekocht want dat zou iets goedkoper zijn dan enkeltjes en makkelijker omdat je niet zo moeilijk hoeft te doen met kleingeld. Ik zag dat het veel haltes waren, maar goed, misschien gaat het wel snel. Terug gaan we echt wel met de JR trein!! Want die stopt ook bij Hiroshima station en dan pak ik wel de tram terug naar Hiroshima Peace Memorial Park en daarna door naar het hotel voor de spullen want om 13.17 vertrok de trein richting Tokyo.
Eenmaal aangekomen nog 10 minuten met de veerboot. Ik moest wel goed kijken naar de Torii, ik had hem veel groter voorgesteld. Nog eens een minuut of 10 daarheen lopen, wat foto's gemaakt en het strand opgeweest. Bij eb kan je ernaar toe lopen, maar voor nu hielden we afstand. Er liepen ook hertjes rond. Ben kende ze al en hield afstand. We liepen weer terug en pakten dit keer de trein. Beetje zonde van het geld van de tram dagkaart maar ik had liever tijd bespaard. Het kaartje leek wel een kraskaart: het jaar, maand en dag moest je openkrassen. Op die dag is die dan geldig.
Ik keek even naar de tram plattegrond en welke halte het park had. Ik kon eerder uitstappen en een rechtstreekse tram pakken. Mooi, scheelde weer tijd. We zijn door het park gelopen, langs A-Bombe Dome, Cenotaph, Children's Peace Monument, Flame of Peace. Er hing daar een bepaalde stilte, muisstil maar je hoorde wel de mensen.

En door naar het hotel. Even opfrissen en gaan met de wagen! Op het station nog wat eten en drinken gekocht en op zoek naar het spoor. De rit naar Shin-Osaka duurde 1,5 uur en daar overstappen voor een rit van 3 uur naar Tokyo. Dit was de laatste rit met de Shinkansen omdat m'n 7-dagen pas verloopt. Met de GPS snelheids app reed de supertrein ruim 303 km/u! Merk je niets van. Ben was het allemaal zat. Het was warm en hij wilde de trein uit. We hadden nog drie kwartier te gaan. Hij was erg druk en ik was het ook allemaal zo zat. Spitstijd is hier verschrikkelijk! Mensen die kris kras overal vandaan komen al lopende op hun telefoon kijken of sowieso niet voor zich kijken. Dus ik moest mijn ei ook kwijt en liep mopperend door die drukte dat iedereen me in de weg liep. Ook om een station uit te komen duurt een eeuwigheid! Je hebt een verdieping voor JR, een verdieping voor de metro en straatkant, dan een lift zoeken, de juiste etage en de juiste uitgang! Ik ben blij dat de laatste paar dagen Tokyo ingaan.
Toen ik de treinkaartjes boekte heb ik gevraagd om aan het raam kant te zitten zodat je Mt. Fuji kon zien. Scheelde weer een trip daarnaar toe! Heb een paar foto's kunnen maken, helaas was het een bewolkte dag en was het niet zo heel scherp te zien op de foto's.

Ons hotel (ienieminimini kamertje) ligt in de wijk Ueno, centraal gekozen voor Disney en Narita airport. Het duurde denk ik weer een kwartier voordat we een keer dat station uit waren. Ik wist welke richting het op was naar het hotel en heb een 'verkeerde' straat gekozen. Net als achter een centraal station. Er lagen kartonnen huisjes en matrassen. Gelukkig waren er mensen op straat maar prettig was het niet. Onze spullen in de hotelkamer gezet en door naar het centrum om iets te eten. Ik zag een lekker eettentje waar we lekker hebben gesmikkeld.

  • 01 Juni 2015 - 18:32

    Sacha:

    Maar hiroshima was indrukwekkend? 'Blij' dat je het hebt gezien?/ervaren?

  • 01 Juni 2015 - 18:50

    :

    Hey Sachaaaa! Ja het was zeker indrukwekkend. Je kan je haast niet voorstellen dat daar een atoombom is gevallen. Er hangt daar een sereen sfeertje. Het park is daar heel groot en mooi. Het Peace Memorial Museum staat daar nog deels dat getroffen was door de bom met daaromheen een hek. Ik liep heel snel door het park en kon niet echt stil staan bij wat er allemaal is gebeurd.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Japan, Tokio

Actief sinds 05 Mei 2015
Verslag gelezen: 86
Totaal aantal bezoekers 11801

Voorgaande reizen:

06 December 2016 - 27 December 2016

Vietnam 2016

18 Mei 2015 - 14 Augustus 2015

Azië 2015

Landen bezocht: