Vanaf vandaag strand: Ao Nang beach (Krabi) - Reisverslag uit Ao Nang, Thailand van DeHartloopers - WaarBenJij.nu Vanaf vandaag strand: Ao Nang beach (Krabi) - Reisverslag uit Ao Nang, Thailand van DeHartloopers - WaarBenJij.nu

Vanaf vandaag strand: Ao Nang beach (Krabi)

Blijf op de hoogte en volg

15 Juni 2015 | Thailand, Ao Nang

Wat vroeg! De wekker ging om 3.30 uur, zelfs Okke had me gebeld voor de zekerheid. Zou natuurlijk zonde zijn als we het vliegtuig zouden missen. Maar goed, om 6.35 uur vertrok het vliegtuig en om 8.35 uur was aankomsttijd in Krabi. Dan heb je teminste nog wat aan je dag, maar voor kleine kids zou het misschien verstandig zijn om een iets latere vlucht te nemen. Afhankelijk van het kind natuurlijk, ik had gelukkig mazzel. Soms moet je een gokje wagen in het leven. De vlucht duurde iets korter dan 2 uur en aangezien het een kleine luchthaven was, liepen we het vliegtuig uit en haalden wij de baggage op, lekker snel. De taxi, een mini bus voor 14 personen, was ook snel geregeld en aan de dure kant. Nog geen 5 minuten in de bus begon het ineens te stort regenen. Welkom in het regen seizoen. Ik had gelezen dat zo een stortbui een uurtje kon duren dus is dat helemaal niet erg. Het hotel was ok, vlakbij het strand, de 7/11 en eettentjes.

We hebben de eerste 3 dagen voornamelijk binnen gezeten vanwege de aanhoudende buien, memory gespeeld, gekleurd, filmpjes gekeken (lang leve popcorn-time), geknuffeld en gestoeid. Tussendoor naar de supermarkt en restaurantjes. Eten valt trouwens tegen hier en duurder! Nog steeds wel goedkoop voor ons maar je raakt hier snel gewend aan het dagelijks leven en het geld verdampt uit mijn portemonnee. Het is hier gewoon het drie dubbele.

Speciaal voor SACHA: we hebben 3 dagen lang Indiaas gegeten, vind je dat wel lekker =) naan brood (ja lekker tarwe!), butter chicken, chicken tikka, vegetable curry, samosa's. En in de 7/11 (ding dong) kan je tosti's kopen die ze daar in het tosti apparaat doen en ga je weg met een warme tosti. Zo ook met kant en klaar maaltijden die je koopt en stoppen ze het daar in de magnetron voor je. Ideaal zo een supermarkt.

Enneh Riena, Azië heeft iets magisch: eten eten, maar ik val voor mijn gevoel toch af. Ik zweet al mijn luie zweet eruit en ik denk dat die combinatie ideaal is. Ook mijn huid is beter als ik hier ben. Misschien toch de volgende zomervakantie 6 weken Thailand met het hele gezin?

Op de 3e dag was het in de ochtend droog en hebben ze langs het strand gelopen. Een beetje de buurt verkennen. We hebben helaas geen bekende mooie strandjes bezocht. Dan maar een keer terug komen. Nog een wasje weggebracht en vervoer geregeld om naar Koh Phi Phi te komen (busje en ferry boot). We waren net op tijd binnen of het begon alweer te stort regenen. Zo ontzettend jammer want het is hier echt wel mooi met het zonnetje erbij. Mega krijtrotsen die hier en daar opduiken, blauwe/groene zee, tja we hebben het gezien met bewolking en veel regen.
Ik had ook even een moeilijk momentje. Momentje van missen, gekookte aardappelen, zuivel, vers brood (hahaha) en ja ook mijn dierbaren. Even een paar appjes naar Nederland en dat was fijn.

Ik had ook bericht gekregen van mijn broertje dat hij mijn pakket al had binnen gekregen die ik 2 weken geleden had opgestuurd. Terwijl ze hadden gezegd dat het 1 maand zou duren. Mooi meegenomen want het verjaardagskado voor Siayla is dan op tijd!
Ik kan inmiddels weer een 2e pakket opsturen met al die koopjes...zucht.

Hormonen zijn weer bijna opgerot en het is nu nog (maar) 5 weken voordat ik mijn vent weer kan knuffelen =) en de rest natuurlijk ook! Ontzettend dubbel weer want dat betekent ook dat de vakantie op zijn eind is!

  • 19 Juni 2015 - 19:31

    Sacha :

    Lieve stoere topper! Boooooeeeeeeee aan de hormonen..... Onthou maar zo zonder die hormonen had je Ben ook niet gehad ;-) jaaaa Indiaas.... Heerlijk maar het mag niet te pittig! Naan brood, heeeerlijk helemaal bij de bron lijkt me...... :-D (er zit idd tarwe in hahahahHa) kussen voor jullie 2! De afstand doet je letterlijk
    Voelen wat je mist he? (Australië, een jaar.... Enige wat ik soms miste was mijn familie en vrienden ;-) xxxxxxxxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Ao Nang

Actief sinds 05 Mei 2015
Verslag gelezen: 80
Totaal aantal bezoekers 11733

Voorgaande reizen:

06 December 2016 - 27 December 2016

Vietnam 2016

18 Mei 2015 - 14 Augustus 2015

Azië 2015

Landen bezocht: