Singapore - Reisverslag uit Singapore, Singapore van DeHartloopers - WaarBenJij.nu Singapore - Reisverslag uit Singapore, Singapore van DeHartloopers - WaarBenJij.nu

Singapore

Blijf op de hoogte en volg

20 Juli 2015 | Singapore, Singapore

Om 11.00 uur staat de auto klaar en een half uur later zijn we vertrokken. Bij immigratie gaat af en toe gaat het raampje omlaag zodat de ambtenaren konden zien wie er in en uit het land gaan. In Singapore een paar vragen beantwoord waar ik verbleef en hoelang. Paspoorten werden per pagina bestudeerd. Oh gelukkig we kunnen door. Ik had om 14.00 uur in Singapore afgesproken met de eigenaar van het appartement, via Airbnb. Volgens de recensies moest dit een hele leuke wijk zijn. De hele rit duurde maar een uur dus dat viel reuze mee. Ik was daarom ook te vroeg bij het appartement en ik vroeg aan de chauffeur of hij even wilde bellen om te zeggen dat ik er al was. Hij was er al, maar het appartement moest nog schoon gemaakt worden. Spullen daar gedropt en de buurt verkend. De wijk waar ik zat was Tiong Bahru, hartstikke leuk. In deze wijk was ik nog niet geweest en het heeft ontzettend veel trendy restaurantjes, veel bakkerijtjes inclusief lekkere taartjes! Die hebben we dan ook maar meteen uitgeprobeerd. Ik had nog niet gepind, maar had gelukkig nog wat dollars over. Er zijn veel appartementen complexen. Ik zie ook veel expats lopen. Je hebt alles in de wijk! Hier hou ik van en dit is stiekem wel een leuke stad om te wonen.

De volgende dag Jurong Bird Park op het programma. Daar was ik nog niet geweest. Singapore kent een warm klimaat met een luchtvochtigheidsgehalte van 80%. Dus je bent daar aangekomen en het liefst wil je dan ook meteen rechtsomkeer gaan of in een ijskast gaan zitten. Maar goed, ik ben het warme klimaat nu al twee maanden gewend en ik laat al het zweet maar komen. Je kan er toch niks aan doen. Het park kent ook een paar heuvels en op een gegeven moment dat ik dat ik van mijn padje ging. Ik kon niet meer zucht, kreun, steun, pfffffffff. En net als je denkt dat je niet meer kan, zie je een cafeetje en toilet. Ineens heb je weer genoeg energie gekregen om er naartoe te snellen. Een bak fruit voor mezelf en een tosti voor de kleine man. En liters water niet te vergeten. Vochtgehalte is weer op peil en naast het cafe kon je (kleine) papegaaien eten geven, ik begin nu alweer te lachen. Jaja waar gaat dit verhaal naartoe. Je kon voor 3 dollar, zo een 2 euro!, een bakje met nectar kopen want dat eten ze of drinken eigenlijk. Die paar papegaaien die op je af kwamen was wel gezellig. Sommige komen op je arm zitten. Ben vond het spannend. Ik kwam een Duits meisje tegen die een half jaar in Australië studeerde en op vakantie was. Op een gegeven moment zaten er 2 papegaaien op mijn hoofd en per ongeluk 1 op Ben’s hoofdje. Dat was niet zo best, dikke tranen en doodsbang. Er was een rode papegaai die op de rugtas van het meisje zat, er zaten bij haar een stuk of 3. Op een gegeven moment was een rooie haar aan het bijten. Ze zei dat het best pijn deed. Toen werd ik van achter aan mijn shirt gepikt. Toen 2 keer in mijn arm en dat deed me toch een pijn! We renden keihard weg.

De volgende dag langs de Merlion (half leeuw, half vis), Singapore flyer (reuzenrad). Laatste keer zat Ben in mijn buik en nu loopt hij naast me het zelfde rondje te lopen. Onderweg nog kokosijs in een kokosnoot gegeten, in Thailand vond ik hem lekkerder, o nee dat was in Penang. Het reuzenrad was erg leuk, je hebt er mooi 360 graden uitzicht. Rondje duurt ongeveer 30 minuten voor ongeveer 20 euro. Je kan er zelfs een champagne arrangement reserveren of een heus diner. Je kan er tot ‘s avonds laat nog in dus dat geeft ook weer een ander mooi uitzicht. Ik wilde nog langs Gardens by the bay, maar het werd al laat. Zijn allemaal diverse tuinen en verlichte bomen. Een volgende keer maar doen. Laatste nacht in het appartement. Het was helaas al vol geboekt, dus wordt het laatste avondje in een hotel vlakbij de luchthaven. Changi Village, ook nog nooit geweest.

Met de taxi ons naar het hotel laten brengen en een tijd in de kamer gebleven want ze hadden daar een muur waarop je met stift kon tekenen. Dus tja, dat hebben we dan ook gedaan. Ook stond er een lekkere hangstoel, wat ook erg leuk was om in te zitten. In de middag met de taxi naar een mall geweest en verkend.

Het is tevens de laatste dag/nacht alleen met z’n tweetjes. Vrijdag komen Okke, Mick en Jop aan in Jakarta. Wij nemen morgen ook het vliegtuig naar Jakarta. Goed getimed, zij komen een half uurtje later aan dan wij. Daar staat een chauffeur te wachten met een bordje Zitman. Mijn moeder en Johan zijn sinds woensdag in Jakarta. De eerste week is al helemaal geregeld door familie van Okke uit Australië die er ook zijn. Hoef ik even niks meer te doen, eindelijk vakantie haha. Het is morgen in 1 klap uit met de rust. Maar we zijn wel heel blij dat we ze allemaal weer zien! Drie weken geleden was ik al begonnen met aftellen.

  • 29 Juli 2015 - 08:40

    Sacha :

    Dit is een bericht van vorige week, dus herenigd met de rest van de oack, ook wel fijn lijkt me, ik zou heel moe zijn in jouw schoenen, hahahaha al die indrukken en plekken... Maar wát een reis lieverd, hoef je geen spijt van te hebben denk ik! Liefs geniet van de rest van de vakantie! Liefs Sacha

  • 11 Augustus 2015 - 20:11

    Juffie Suus :):

    Hoi Maureen & Ben,

    Wat is het genieten zeg, alle verhalen... En ik zie dat jullie de bananen-pannenkoeken in Thailand hebben gevonden?! Geniet nog lekker even! Ook samen ook Okke, en de boys! Groetjes, Juf Suus

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Singapore, Singapore

Actief sinds 05 Mei 2015
Verslag gelezen: 89
Totaal aantal bezoekers 11736

Voorgaande reizen:

06 December 2016 - 27 December 2016

Vietnam 2016

18 Mei 2015 - 14 Augustus 2015

Azië 2015

Landen bezocht: