Eten: Saturday night market - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van DeHartloopers - WaarBenJij.nu Eten: Saturday night market - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van DeHartloopers - WaarBenJij.nu

Eten: Saturday night market

Blijf op de hoogte en volg

13 Juni 2015 | Thailand, Chiang Mai

Ik wilde in de ochtend naar Wat Umong gaan, een tempel in de jungle! Eerst wilde ik mijn kamer nog 1 nacht behouden. Het bevalt mij heel goed hier in Chiang Mai. Dat was geregeld en een taxi naar de luchthaven voor maandag ochtend kon ze ook regelen.

Met een rode taxi, meer een pick up wagen, richting de tempel. 80 baht (ruim 2 euro) vroeg die man, vond ik veels te veel maar ok. De tempel is niet zo heel bekend bij toeristen en het was er daarom lekker rustig. Maar ik dacht meteen aan de terug reis. Als er dan niet zo heel veel taxi's komen dan......zien we straks wel weer. Het was ontzettend mooi een tempel middenin de jungle. Heel veel buddha beelden met een laagje mos, de jungle absorbeert de beelden heel langzaam. Ook waren er 3 gangen die met elkaar in verbinding stonden en daarin zaten ook weer buddha beelden. Verder was daar nog een vijver met heel veel vissen met van die snorren, ben de naam kwijt. En veel duiven. Er was voer te koop dus Ben een zakje visvoer en lekker uitdelen.
Ok, hoe kom ik weer terug? Ik heb nog even gewacht bij de ingang of er nog een taxi aankwam rijden. Nee helaas. Even navragen waar ik ze kan nemen. Naar de hoofdweg lopen, 1km verderop. Shit. Zit niks anders op. Gelukkig onderweg een 7/11 tegen gekomen voor een koel drankje. Ok ik kan er weer tegen aan. Taxi aangehouden, 40 baht om terug te komen. Ik wist het wel!

Er is elke zaterdag een zaterdag avond markt. Die mag ik natuurlijk niet missen. Het was eerst een stukje lopen en je kon al zien waar de markt begon. Ontzettend druk en met de buggy lopen was niet zo handig. Ah, daar heb je de eetstalletjes. Een snelle blik wat het aanbod was en had wat besteld. Er was een enorme rij voor de verse vruchtensappen dus dan maar even wachten. Na het eten kort in de rij gestaan en met 2 shakes onderweg op zoek naar de volgende snack. Roti egg met banaan en chocola. De man vroeg nog of ik er zoete gecondenseerde melk erbij wilde, ja doe maar. Dat was een super toetje! Ben was het met mij eens want die had geloof ik de helft opgegeten.

Happy de peppy liepen we terug en bij aankomst kwam de dame naar me toe dat ze een boeking over het hoofd had gezien en dat er geen andere kamers meer beschikbaar waren. Maw ik moest weg. Grrrrrrr!!! Gelukkig heb ik een paar stappen verderop nog een hotelletje gevonden voor 17 euro per nacht! Prima.

Oja ben je in Thailand op vakantie, lijkt het op freakin' China town! Overal Chinese toeristen en tja sorry maar de meeste die zien je gewoon niet staan, lopen dwars door je heen, ja knap he?

Echt heel vervelend maar merken jullie dat de hormonen ook gewoon mee op vakantie zijn?

  • 15 Juni 2015 - 19:24

    Sacha:

    Wauw wauw wat een avontuur! Ja hoor herkenbaar die hormonen ;-) hahaha

  • 06 Juli 2015 - 13:26

    Desiree:

    Hahah.. ja joh Chinezen... hadden we in de keukenhof ook! Heel apart.
    Mooi die foto van Buddha!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Chiang Mai

Actief sinds 05 Mei 2015
Verslag gelezen: 66
Totaal aantal bezoekers 11738

Voorgaande reizen:

06 December 2016 - 27 December 2016

Vietnam 2016

18 Mei 2015 - 14 Augustus 2015

Azië 2015

Landen bezocht: