Afdingen en rust - Reisverslag uit Hué, Vietnam van DeHartloopers - WaarBenJij.nu Afdingen en rust - Reisverslag uit Hué, Vietnam van DeHartloopers - WaarBenJij.nu

Afdingen en rust

Blijf op de hoogte en volg

14 December 2016 | Vietnam, Hué

We kwam gister aan in de regen en het regende vandaag ook nog. Het was allemaal grijs en nat en ik had geen zin om er op uit te gaan. Toen het gestopt was met regenen zijn we naar buiten gegaan voor de lunch. Rondlopen vind ik een prettige manier om de stad te verkennen, maar je werd daar al snel lastig gevallen door mannetjes op van die trishaws. Ik dacht hem af te wimpelen door te zeggen dat ik eerst ging wandelen en iets te gaan eten. Hij vroeg waar ik naar toe wilde en hij had een plattegrond in zijn jas met de toeristische plekjes. Ik zei dat ik eerst ging eten en later naar de markt zou gaan. Niet wetende dat hij aan de overkant op mij ging wachten. Vreselijk ik zat eraan vast. Ok, hup in de fiets (met een regenzeil ervoor) en naar de markt en spraken vooraf een prijs af. Op de markt kon je van alles kopen! Met af en de stank van vis en vuilnis er gratis bij. Eenmaal binnen kwam er een vrouw op ons af om ons mee naar boven te nemen om kleding te kopen. Ze dropte ons bij een winkeltje en voor ik het wist werd er van alles uit de kast gehaald om aan mij te verkopen. Ik had wat dingetjes uitgekozen en o ja we gaan afdingen! Ik had me er niet mentaal op voorbereid waardoor ik wat roestig was met onderhandelen. Het was inmiddels ruim een jaar geleden dat ik dat voor het laatst had gedaan tijdens de vakantie. Er moest sowieso de helft af of was het driekwart of een kwart? Ik begon met de helft en ik probeerde om te rekenen naar Euro's maar met al die nullen in Vietnamese Dong, raakte ik wel wat in de war. Achteraf dacht ik toch echt te veel betaald te hebben, maar dat was een opwarmertje en verder er niet te veel meer over nadenken. Veel te lang op de markt blijven hangen waardoor ik extra moest betalen. Weer onderhandelen en ik heb hem iets meer gegeven, daar was hij het nog niet mee eens, maar ik vond het wel goed zo en we liepen weg.
's Avonds bij een pizzeria gegeten, de allereerste pizzeria in Hue.
Na twee nachten was het nog steeds aan het regenen en hebben we helaas niks van de plaats gezien. Twee rustdagen genomen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Vietnam, Hué

Actief sinds 05 Mei 2015
Verslag gelezen: 159
Totaal aantal bezoekers 11713

Voorgaande reizen:

06 December 2016 - 27 December 2016

Vietnam 2016

18 Mei 2015 - 14 Augustus 2015

Azië 2015

Landen bezocht: