Phu Quoc: aanrader! - Reisverslag uit Ðảo Phú Quốc, Vietnam van DeHartloopers - WaarBenJij.nu Phu Quoc: aanrader! - Reisverslag uit Ðảo Phú Quốc, Vietnam van DeHartloopers - WaarBenJij.nu

Phu Quoc: aanrader!

Blijf op de hoogte en volg

19 December 2016 | Vietnam, Ðảo Phú Quốc

Wat was het toch lekker warm hier. Ons hotel lag in Long Beach in de drukte met restaurantjes en hotels/resorts, maar wel met de mooiste zonsondergang. Het lag vlakbij de luchthaven en twee kilometer van het centrum. We hebben de verschillende restaurantjes uitgeprobeerd die vlakbij het hotel lagen. Ideaal op loopafstand. Een Indiaas restaurant, pizzeria, een hippe Spaanse tent waar Spanjaarden voor een half jaar invliegen om in het hoogseizoen hier te werken, Amerikaanse hamburger tent gerund door twee typische Amerikaanse mannen, waar ik een leuk gesprek mee had gehad. Daar zat nog een klein verhaal achter. Op de kaart die ik had (een offline map) stond die Amerikaanse tent verkeerd aangegeven. Eerst een paar honderd meter de verkeerde kant uit gelopen. Daarna in de andere richting gelopen en onderweg nog tien keer vragen of iemand het wist. Onderweg in een supermarkt nog even op wifi om het op te zoeken en samen met de winkelier gekeken op de kaart en het adres. En maar lopen en niemand wist het, ze zeiden allemaal die kant uit, maar ik zag niks! Wat ik wel zag was een ijssalon die we na de lunch wel zouden nemen. Ik had het al opgegeven en plofte neer bij de eerste de beste. Er was veel te luide muziek, ze waren een podium aan het opzetten, en het meisje kon geen Engels. Ik had geen geduld meer want ik moest voedsel hebben. Na een paar pogingen om een bestelling te plaatsen ben ik weggegaan want daar werd ik gewoon niet blij van. We zijn richting de ijssalon gelopen, met Ben achterop, en gevraagd waar die Winston's burger toch zit. Hij zei ja ik weet waar die zit, daar aan de overkant in die straat. Hij had mij zo blij gemaakt dat ik een boost kreeg om daar naar toe te snellen. We komen straks terug voor een ijsje riep ik nog!
Een leuk detail was hun menukaart. Bij de gerechten stonden leuke korte grapjes.

We zijn nog een paar uurtjes naar het centrum gegaan, waar 's avonds de night market was. Wij hebben dat alleen niet gedaan, wij hebben daar geluncht want ik had een adresje in mijn hoofd. Na 500 meter lopen vanaf ons hotel in de hitte hebben wij de taxi genomen. Anders had Ben het niet lang volgehouden.
Ook een paar uur op het strand rondgehangen en bij het zwembad.

Verder nog een tour gedaan (9.00-16.30) om het Zuidelijke gedeelte te verkennen. Stops waren: pearl farm, coconut prison, famous fish sauce factory, Sao Beach wat het mooiste strand is van het eiland: wit poederzand en helder water, tempel, wine factory met proeverij, fishermans island waar ze alles uit de zee visten en lieten drogen. De gids vertelde dat het voornamelijk voor mannen was. Als laatste de pepper farm met proeverij.

De buurt ook maar verkend en gekeken naar een andere slaapplek. Ik wilde toch wel een paar adresjes uitproberen. Die had ik de eerste avond ook gevonden en vroeg bij de receptie wat de prijs was. Okee, laat maar zitten, dit zoek ik wel even uit op internet want dit kan goedkoper. Dat was ook zo, wel wat boven mijn budget maar ach. Dus één nacht geboekt en gelijk de laatste twee nachten ook maar geboekt in het Noorden van het eiland Ganh Dao beach. Dat was way over mijn budget, maar daar moet je maar niet te lang over nadenken. Het is ongeveer veertig minuten rijden wat maakt dat het wat afgelegen is. De reden dat ik hier wilde boeken was Vinpearl land (pretpark) en de safari. Het liefst wilde ik op het Vinpearl resort verblijven, want dat was lekker dichtbij. Alleen het kostenplaatje was niet leuk en het resort had ongeveer 600/700 kamers. Daarom had ik gekozen voor een kleinschalig resort van 37 bungalows. Is ook veel beter.

Vandaag (zaterdag) hadden we de hele dag bij en in het zwembad gezeten. Er stond veel wind dus zijn we niet in de zee gaan zwemmen. Wel langs het strand gelopen en schelpen verzameld.

Zondag ochtend gaan we naar het pretpark (waar we onze bagage kunnen opslaan) en daarna de taxi naar het vliegveld voor de vlucht van 18.05 uur. Nog een laatste nachtje voordat we weer naar Nederland vertrekken.

  • 25 December 2016 - 10:40

    Ria:

    Lieve Maureen en Ben,

    Jullie hebben weer een hoop gezien en meegemaakt. Ik vond het leuk om, net zoals de vorige keer, de reis ook een beetje mee te beleven. Ik wens jullie een hele goede reis terug naar huis. En natuurlijk fijne kerstdagen en een gezond en gelukkig 2017 ! XX

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Vietnam, Ðảo Phú Quốc

Actief sinds 05 Mei 2015
Verslag gelezen: 216
Totaal aantal bezoekers 11718

Voorgaande reizen:

06 December 2016 - 27 December 2016

Vietnam 2016

18 Mei 2015 - 14 Augustus 2015

Azië 2015

Landen bezocht: