Ho Chi Minh: nóg meer verkeer! - Reisverslag uit Ho Chi Minhstad, Vietnam van DeHartloopers - WaarBenJij.nu Ho Chi Minh: nóg meer verkeer! - Reisverslag uit Ho Chi Minhstad, Vietnam van DeHartloopers - WaarBenJij.nu

Ho Chi Minh: nóg meer verkeer!

Blijf op de hoogte en volg

17 December 2016 | Vietnam, Ho Chi Minhstad

Gelukkig was het water wat gezakt waardoor de begane vloer weer vrij was van water. Uitchecken en met het bootje naar het droge waar de taxi wachtte. De vlucht was ongeveer 1,5 uur naar HCM. De piloot liet weten dat het er 31 graden was, ahhh dat zijn betere temperaturen.
Op de luchthaven stond er weer vervoer klaar naar het hotel. De chauffeur reed als een malle, lak aan regels, snel optrekken en remmen en iedereen van links en rechts inhalen. Misselijk was ik ervan. En wat een drukte in het verkeer. Wat ik inmiddels heb ervaren is dat wanneer je wilt oversteken, je gewoon moet oversteken. Het verkeer rijdt wel langs je heen. Dat hoop je dan maar.
We hebben de spullen in onze simpele kamer gezet en hebben de buurt verkend. We liepen langs straten gevuld met allerlei winkeltjes. Laat het afdingen maar beginnen! Sommige spullen hadden een vaste prijs, helaas. We zaten heel dichtbij de Ben Thanh markt. Dat is eigenlijk de Vietnamese bazaar. Vol met souvenirs winkeltjes. Heerlijk! Zo kreeg ik bij een winkeltje meer dan de helft eraf. En zo hebben we wat dingetjes gekocht.
We kwamen langs een pizzeria en daar hadden we wel trek in. Je kon meekijken in de keuken hoe ze de pizza's maakten. Het was heerlijk.
Op de terugweg naar het hotel kwamen we langs live muziek in een foodcourt. Daar hebben we een toetje genomen en Ben vond de live muziek geweldig! "Mama kom je voor zitten om naar de muziek te luisteren?"

De volgende morgen maakten we een wandeling over de Dong Khoi. De straat waaraan de stad haar reputatie als Parijs van het Oosten te danken heeft. De chicste winkels en oorlogsherinneringen zijn er te vinden. Op mijn plattegrond zag ik dat er in de buurt een cupcake winkel was dus tja, daar móest ik dan ook heen.
Ik zat een beetje in een dilemma hoe ik mijn laatste week ging inplannen. Er was nog zoveel te zien maar maar weinig puf meer over. In de avond besloot ik om de laatste week op het mooiste eiland van Vietnam door te brengen: Phu Quoc. De vliegtickets en eerste drie nachten hotel waren geboekt. Aangezien daar malaria voorkomt had ik pillen meegekregen. Één dag voor aankomst en zeven dagen na vertrek innemen. Oorspronkelijk had ik drie dagen gepland en had te weinig pillen mee. Dat regelen we wel bij terugkomst in Nederland met een belletje naar de apotheek.

  • 26 December 2016 - 14:27

    Riena :

    Hoe waren de cupcakes? Hoor het wel in Nederland!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Vietnam, Ho Chi Minhstad

Actief sinds 05 Mei 2015
Verslag gelezen: 181
Totaal aantal bezoekers 11719

Voorgaande reizen:

06 December 2016 - 27 December 2016

Vietnam 2016

18 Mei 2015 - 14 Augustus 2015

Azië 2015

Landen bezocht: