Halong Bay - drie dagen - Reisverslag uit Cát Bà, Vietnam van DeHartloopers - WaarBenJij.nu Halong Bay - drie dagen - Reisverslag uit Cát Bà, Vietnam van DeHartloopers - WaarBenJij.nu

Halong Bay - drie dagen

11 December 2016 | Vietnam, Cát Bà

Het was weer vroeg opstaan vandaag (daarom heb ik het niet zo op tours) voor een busrit van ongeveer 4,5 uur naar Halong Bay. Nieuw blik met toeristen in de bus, 15 om precies te zijn. We hadden elk een andere tour dus er zullen wat wisselingen zijn.

In de haven moesten we eerst een klein bootje in die ons bracht naar onze 'cruise ship'. Erg spannend allemaal hoe dat allemaal in zijn werk ging. Slapen op een boot had ik geloof ik nog nooit meegemaakt.
De kamer geinspecteerd, die beneden was en eten deden we op eerste verdieping. Dan had je ook nog het dakterras. Het waren alleen maar mannen die op de boten werkten. Koken, wassen, poetsen etc. Het was een zeer uitgebreide lunch die we kregen en ondertussen richting Sung Sot Cave (amazing cave), het mooiste en grootste grot van Halong Bay gelegen op Bo Hon eiland. Waar een grot is zijn er trappen...gelukkig maar 100. De grot is zo een 30 meter hoog en ongeveer 10.000 m2. Naast een adembenemende bezoek in de grot, had je ook een ge-wel-dig mooi uitzicht buiten. Karstgebergte en de boten op het water, super.

Met de kleine boot weer richting de grote boot om snel even om te kleden voor een uurtje kayakken. Super spannend met Ben. We gingen eerst richting een tunneltje waar je uitkwam op een binnenplaats, het was er oorverdovend stil en onwijs mooi! Af en toe vogels die naar hun nest kwamen of roofvogels boven de bergen op zoek naar eten. Erg indrukwekkend.

Na het avondeten hebben Ben en ik nog een poging gedaan om te vissen naar inktvissen. Het enige wat we zagen waren wat visjes. Na een kwartier had Ben het wel weer gezien, op naar bed.