Laatste dag in Mai Chau - Reisverslag uit Mai Châu, Vietnam van DeHartloopers - WaarBenJij.nu Laatste dag in Mai Chau - Reisverslag uit Mai Châu, Vietnam van DeHartloopers - WaarBenJij.nu

Laatste dag in Mai Chau

Blijf op de hoogte en volg

10 December 2016 | Vietnam, Mai Châu

Op tijd uit bed voor het volgende programma. Laat ik nog even onder de douche stappen...laat maar zitten, ik had de avond ervoor al gedouchd. Wat bleek, er zat een schattig muisje met keutels in de douche! Die heb ik daar lekker laten zitten! Dat is weer eens wat anders dan de insecten die ik gewend was.

Na een eenvoudig ontbijt namen we weer de fietsen. Iedereen nam een andere fiets, iets beter dan de dag ervoor. Ik besloot om de roze kinder fiets te nemen samen met Ben achterop. Is toch wel gezelliger samen. Daar gingen we weer door de mooie natuur. Op het programma stond een grot bezoeken, ik ben even de naam kwijt. Op mijn vraag hoe lang de rit was, kreeg ik 10 minuten te horen. Waarom trap ik er elke weer in dat dat gewoon keer zes is? Ik had me toch een partij zadelpijn.
Eerst langs een grote vijver met allemaal roze water lelies.
Eenmaal op locatie moesten we ongeveer 1200 treden naar boven en natuurlijk weer naar beneden...Ben begon al vrolijk te stappen, maar we hadden nog een lange weg te gaan en we moesten het rustig aan doen. Af en toe pauzeren en water drinken. We hebben er ongeveer veertig minuten over gedaan. Ben heeft het helemaal zelf gedaan! Aan het begin van de grot stond een reusachtige boom. Daarnaast was de ingang die naar beneden ging. Weer een mooi gezicht. Boven was een gedeelte wat open was en daarover hingen de bladeren en takken van de bomen. We hadden ook een prachtig uitzicht over Mai Chau.

Eenmaal weer beneden, het duurde iets langer omdat ik af en toe Ben op mijn rug had, had ik even vijf minuten nodig om bij te komen. Dan door naar een kort bezoek aan een lokale markt. Kraampjes dicht op elkaar en vol met spullen. Verderop een versmarkt, de vislucht kwam je al tegemoet. De andere luchtjes die je opsnoof waren wasmiddel, iets op de bbq, etenswaren en brandlucht van afvalverbranding.
Terug op de fiets voor de laatste 1,5 kilometer naar het dorp. Nog even door de dorpjes van Mai Chau vallei.
Na een lekkere lunch zijn we om 15.00 uur vertrokken voor vier uurtjes in de bus richting Hanoi.

Terug in het hotel mijn rugtas ingepakt voor twee dagen voor de volgende tour naar Halong Bay. Back pack bleef achter en een zak met vuile was klaar gezet om te laten wassen door hotel.

  • 14 December 2016 - 15:53

    Katrien:

    Goed bezig Maureen, je komt straks helemaal afgetraind terug!
    Leuk dat we jouw reisverslag kunnen volgen. Nog veel plezier,

    groetjes,
    Katrien

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Vietnam, Mai Châu

Actief sinds 05 Mei 2015
Verslag gelezen: 175
Totaal aantal bezoekers 11640

Voorgaande reizen:

06 December 2016 - 27 December 2016

Vietnam 2016

18 Mei 2015 - 14 Augustus 2015

Azië 2015

Landen bezocht: