Fietsen door Mai Chau - Reisverslag uit Mai Châu, Vietnam van DeHartloopers - WaarBenJij.nu Fietsen door Mai Chau - Reisverslag uit Mai Châu, Vietnam van DeHartloopers - WaarBenJij.nu

Fietsen door Mai Chau

Blijf op de hoogte en volg

09 December 2016 | Vietnam, Mai Châu

Om 8.00 uur werden we opgepikt door een busje om richting Mai Chau te rijden. Ik had mn rugtas gevuld voor 1 nacht en de back pack bleef achter in het hotel waar we de volgende nacht toch weer zouden overnachten. Ontbijtje erin en go.

Een rit van 2,5 uur werd 4,5 uur. Er ging nog iemand mee die later met de taxi naar ons busje werd gereden, er was een ongeluk gebeurd en vlak voor de eindbestemming kreeg het busje nog een klapband! We hadden een leuk gemixt gezelschap in de bus.
Met golfkarretjes werden we het laatste stukje naar ons bungalowtje gebracht: Mai Chau Sunrise Village. Een paar bamboe bungalowtjes met een uitzicht over de vallei (rijstvelden en bergen), heel mooi.

De heerlijke lunch was gereed en we konden gelijk aanschuiven. Net als vorig jaar in Japan kwam ik in the middle of nowhere weer een ex-collega tegen! Ik kende hem overigens niet, alleen maar van het treinstation.

Na de overheerlijke lunch konden we gaan fietsen. Fietsen doe ik alleen als ik op vakantie ben of als ik Ben naar school breng. Het waren krakkemikkige fietsen met of zonder rem. Bij sommige viel de kettingkast eraf. Ze hadden een klein kinderstoeltje over die ze op handige wijze met een binnen fietsbad hadden vastgemaakt. Ik heb het eerst getest door eraan te duwen en te trekken. Ok die zit vast, maar er was geen riempje. Heel spannend. En dat allemaal vastgemaakt op een roze (kinder) fietsje. De gids ging met Ben achterop fietsen en ik nam een mountainbike mannenmodel met een heel dun zadeltje. Dat was echt geen pretje. Ik moest het met 1 rem doen en het enige wat ik dacht was dat ik gewoon moest gaan want als ik voorzichtig ga fietsen dan val ik zeker. Het waren zandweggetjes, grindweggetjes, gras of al het andere, maar geen asfalt. Ja af en toe op de autoweg, maar dan had je weer te maken met het drukke verkeer. De omgeving was ontzettend mooi! Je fietst er tussen de rijstvelden en de bergen om je heen. Wat voelde ik me klein! En af en toe tussen de bergen waren er bungalowtjes geplaatst. Het zal me niks verbazen als ze binnen een jaar een stijging van toeristen krijgen en dat je alleen maar toeristen ziet rond fietsen. We reden door een dorpje waar ze souvenirs verkochten. In het hele dorp hebben ze hun houten huizen op palen gemaakt. Dat was toen tegen de beren en tijgers. Inmiddels zijn ze allemaal afgeschoten. Ook voor de koele lucht die naar binnenkomt is het lekker. Verder moeten de mannen de linker ingang van het huis nemen en de vrouwen de rechter ingang. Daar staat namelijk de keuken...Aan weerszijden van het dak staat een maan en een ster. Die staan symbool voor een goede oogst.

Bij terugkomst van de fietstocht hadden we nog even tijd voor onszelf tot de bbq begon. Inmiddels was de klamboe opgehangen in onze hut en zag het er heel romantisch uit. Na het eten douchen en gelijk naar bed, wat lag dat heerlijk in het bamboe bungalowtje!
De douchecabine was trouwens ook nog een ding. Dat was zo een grote met allemaal snufjes zoals licht, radio en sproeiers. Toen ik erin stapte en ik stond op een verkeerde plaats, dan wiebelde dat ding de andere kant op. Kortom dat ding zat niet vast. Een half deurtje miste ook nog.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Vietnam, Mai Châu

Actief sinds 05 Mei 2015
Verslag gelezen: 193
Totaal aantal bezoekers 11634

Voorgaande reizen:

06 December 2016 - 27 December 2016

Vietnam 2016

18 Mei 2015 - 14 Augustus 2015

Azië 2015

Landen bezocht: